Bolja protočnost saobraćaja i bezbednost pešaka bili su razlog za ukidanje nekoliko pešačkih prelaza duž ulica Dečanske, Braće Jugović i Bulevara despota Stefana. U Sekretarijatu za saobraćaj kažu saobraćajni režim, koji je primenjen na potezu od Bulevara despota Stefana do Terazijskog tunela predstavlja deo saobraćajnog rešanja dobijenog na osnovu saobraćajne studije Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.
Primenjenim saobraćajnim rešenjem povećana je bezbednost kretanja pešaka i vozila, smanjen je broj konfliktnih tačaka između pešaka i drumskih vozila, povećana protočnost dinamičkog saobraćaja i smanjeno aerozagađenje. Saobraćajnom studijom koju je izradio Saobraćajni fakultet obuhvaćena je analiza svih saobraćajnih tokova u zoni na potezu Bulevar despota Stefana - Terazijski tunel sa ciljem povećanja protočnosti saobraćaja i smanjenem saobraćajnih gužvi što dovodi do skraćivanja vremena putovanja i aerozagaćenja u najužem centru Beograda, ali i povećavanja prijatnosti putovanja - kažu u Sekretarijatu.
Navode da pešački tokovi u ovoj zoni nisu prekinuti već usmereni u pravcu smanjenja broja konflikta i povećavanja nivoa bezbednosti posebno postavljenom pešačkom svetlosnom saobraćajnom signalizacijom u Bulevaru despota Stefana kod Skadarske ulice.
U samom centru grada, kod Doma JNA i bioskopa Balkan pešački prelazi su ukinuti i podignute su ograde koje onemogućavaju prirodne pravce kretanja.
— Ne davimo Beograd (@nedavimobgd) October 26, 2020
Nastavlja se praksa otežavanja kretanja pešaka na mestima gde se ljudi masovno kreću, koju smo videli kod rekonstrukcije Slavije. pic.twitter.com/uKrWZsSlCc
- Ukidanje pešačkih prelaza u Bulevaru despota Stefana, Ulici braće Jugovića i u Dečanskoj ulici kod Doma omladine ima za cilj povećavanja protočnosti vozila u levom i desnom skretanju na ovim raskrsnicama, a osetno poboljšanje protočnosti već je evidentno za vozila javnog gradskog prevoza u Dečanskoj ulici kod Doma omladine - govore u Sekretarijatu za saobraćaj i dodaju da će i narednom periodu obavljati analize pešačkih i voznih tokova na ovoj lokaciji i preduzimati neophodne mere i izmene režima saobraćaja ukoliko to bude bilo neophodno.
ANALIZA, PA REŠENjE
Upravljanje saobraćajem u Beogradu nije nimalo lak posao, podsećaju u Sekretarijatu za saobraćaj.
- To predstavlja komleksnu analizu kojom se u ograničenim uslovima po pitanju gabarita saobraćajnica, nihove geometrije, kapaciteta, propusne moći, različitosti saobraćajnih zahteva za putovanjem, povećanja stepena motorizacije, postojeća javna saobraćajna površina mora rasporediti na funkcionalan način kako bi se obezbedilo uvek novo unapređeno rešenje koje podjednako tretira sve pojavne saobraćajne tokove - objašnjavaju u Sekretarijatu.
(Glas javnosti/Novosti)