Reč je o jednom od svega četiri primerka modela W196, koji je proizveden 1954. godine da bi označio Mercedesov povratak trkama nakon posleratne pauze, a upravo ovaj automobil je stigao do pobede prilikom svog debija na trci za Veliku nagradu Buenos Airesa 1955. godine. Vozio ga je slavni Argentinac Huan Manuel Fanđo, a njegov timski kolega je bio Sir Stirling Mos, koji je postavio najbolje vreme kruga u Monci te godine u istom automobilu.
Fanđo je 1955. godine osigurao svoju drugu titulu u poretku vozača nakon četvorogodišnjeg čekanja, dok je Mos završio drugi. Ukupno, ovaj automobil je ostvario 11 pobeda u 14 trka za program W196, čime je zapečatio svoj status istinske legende.
Zato je jasno da je reč o izuzetno važnom automobilu, pa nije ni čudo što je završio u muzeju u Indijanapolisu, piše Klix.ba.
Ovaj Mercedes je bio dominantan na stazi zahvaljujući svom 2,5 litarskom 8-cilindričnom M196 motoru, koji je u suštini nastao spajanjem dva četvorocilindrična motora te je unapređen odgovarajućim komponentama za trke poput suvog kartera i ubrizgavanja goriva pod visokim pritiskom. Ovaj motor je isporučivao 290 KS te je omogućavao automobilu da ubrza do 300 km/h. Svoj doprinos je dala i karoserija u obliku torpeda.
Jednosed će biti prodat na aukciji 1. februara 2025. godine i uopšte neće biti iznenađenje ukoliko premaši referentnu cenu od 41 milion funti.
Glas javnosti/ A05S