Glas Javnosti

САВЕТИ ЗЛАТА ВРЕДНИ Ево како проверити да ли је ауто који купујете учестовао у саобраћајној несрећи

Auto-moto
Autor: аlo.rs/Foto:Pixabay

Куповина половног аутомобила може донети уштеду, али и пружити прилику да приуштите снажније и боље опремљено возило него што би то био случај при куповини новог.
Лоша страна куповине половног аута су године возила, као и чињеница да га је пре вас, по правилу, возило више претходних власника, и то свако на свој начин.

Што је аутомобил старији, постоји већи ризик да је претрпео неку саобраћајну несрећу. И док су неке саобраћајне незгоде безазлене природе, друге могу озбиљно утицати на сигурност возила, а тиме и на његову вредност.

При куповини половног возила морате знати препознати знакове претрпљене несреће, како бисте донели исправну одлуку. Ово су неки од знакова.

Приметно одступање
Обиђите око аутомобила и проверите зазоре између врата, панела на каросерији, поклопцу пртљажника, браницима, блатобранима. Сваки од ових отвора требао би целом својом дужином да буде исте величине и пропорционалан у односу на друге такве отворе. Ако је неки од њих диспропорционално мањи или већи у односу на друге такве процепе на ауту, онда би тај део возила требало подробније испитати.

Произвођачи аутомобила улажу доста труда како би све на возилу било савршено пропорционално, па ако изгледа као да није, постоји велика шанса да се нешто догодило том возилу.
Проверите сумњиво подручје како бисте уочили евентуалне разлике у боји и друге знакове оштећења.

Неконзистентност боје
Сви панели из којих је састављена каросерија аутомобила требало би да су у истој боји, с истим тоном и сјајем лака. Ако је уочљиво да боја на неком месту одступа од уобичајене, то је сигуран знак да је нешто накнадно рађено на том делу аута. Уобичајена места где би се неусклађеност боје могла показати су браници и контакти око врата.

Будући да је у односу на друге делове аута браник лакше заменити него га квалитетно пребојити, овај поступак може бити узрок неподударности у боји возила и открити захвате који су рађени на возилу, наводи Цар библес.

Ако приметите неслагања у боји на деловима каросерије, затражите објашњење од продавца, а ако га не добијете, боље је клонити се таквог возила.

Искривљен оквир
Никада немојте веровати оном ко вам каже да је поправио оквир возила и да га је вратио у првобитни облик. Савијање га може само ослабити и учинити потенцијално опасним.

Напукнуће на ветробранском стаклу
Овај знак захтева претходну анализу будући да нису сва напукнућа ветробранског стакла показатељи несреће. Рецимо, напукнуће које изгледом подсећа на "паукову мрежу" и које се протеже од руба према средини стакла, веројатно је поседица несреће. С друге стране, напукнуће истог облика које креће из средишњег дела стакла вероватно је дошло од удара неког предмета у стакло током вожње.

Ипак, који год узрок напукнућа био, ветробранско стакло, остављено у оваквом стању, знак је да власник није одржавао возило. Поправак стакла спада у једноставније поправке, па ако није био у стању то поправити, можда је прескочио и много других важнијих ствари.

Недостајући причвршћивачи
Током дужег раздобља употребе аутомобила, није неуобичајено изгубити понеки причвршћивач. Ипак, то може бити лош знак. Ако је на месту где би требало да стоји пластични причвршћивач сада неки шраф, рецимо код пластичне облоге блатобрана, то је знак да, након неког захвата није све завршено како би требало бити.

Зарђали шрафови

При изради аутомобила, произвођачи користе алате уз помоћ којих не долази до оштећења боје на главама шрафова. Већина механичара не располаже оваквим алатима, па је приморана да оштети причвршћиваче приликом вађења што отвара простор за појаву корозије.

Зарђали шрафови су знак да су их вадили, а потом вратили на место, у неком тренутку, након иницијалне поставке. Разговарајте с власником на ову тему и процените да ли је објашњење задовољавајуће.

Различити фарови

Кућишта светала израђују се од пластике која током времена поприма замућен изглед. Ако приметите да је једно светло чисто, а друго пожутело, јасно је да је само једно недавно замењено. Иако би власник, који жели нешто сакрити, могао заменити оба светла како не би деловала неуједначено, то не учини баш свако.

Ако примијетите разлику између светала, подигните хаубу и проверите стање у позадини фарова. Ако је било несреће, доказе ћете уочити на том месту.

Документација
Један од најлакших начина како проверити да ли је ауто претрпео несрећу је постојећа документација, укључујући ВИН плочицу. Такође, ако сумњате у километражу можете у сервису за технички преглед добити историјат возила по годинама.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR