Ali u Nemačkom autoklubu (ADAC) odlučili su na osnovu svog Ecotesta da analiziraju koji električni automobili vam obezbeđuju veliki komfor na putovanjima, odnosno veliku kilometražu pre novog punjenja.
U kalkulaciju je uključeno 90 posto dometa jer se turisti do punjača najkasnije voze s preostalom nivoom baterije od oko 10 posto. Tome je dodat domet koji se može napuniti pod idealnim uslovima tokom 20-minutnog stajanja na brzim punjačima. Sve to rezultira ukupnim dometom, koji se koristi kao mera za velike udaljenosti, navodi Revija HAK.
Na testu je prednjačio Hyundai Ioniq 6 s baterijom od 77,4 kWh i pogonom na zadnje točkove, koji s jednim zaustavljanjem punjenja postiže ukupni domet vožnje od 931 kilometar. Za velike udaljenosti takođe su pogodni Lucid Air (859 kilometara), BMW iX (835 kilometara), Mercedes EQS (825 kilometara) i EQE SUV (806 kilometara) te Polestar 2 (801 kilometar). U testiranim verzijama svaki postižu domet veći od 800 kilometara.
Nemački autoklub sva vozila s ukupnim dometom većim od 750 kilometara s jednim zaustavljanjem za punjenje klasifikuje kao prikladna za velike udaljenosti. Do sada je to na ADAC testu postiglo trinaest električnih automobila. Dodatna 42 vozila s dometom između 750 i 500 kilometara ocenjena su kao prikladna za velike udaljenosti s malo dužim vremenom punjenja. Klub navodi da je četrnaest automobila prikladno za velike udaljenosti pod određenim uslovima (domet od 500 do 400 kilometara).
Četrnaest do sada testiranih električnih vozila može se smatrati jedva prikladnima za velike udaljenosti s dometom manjim od 400 kilometara s jednim zaustavljanjem punjenja. Na začelju je završio Fiat 500e s baterijom od 23,8 kWh, koji će preći samo 233 kilometra i koji je, u stvari, gradski automobil.
Neverovatno, ali Teslini modeli koji imaju reputaciju električnih automobila za duge relacije – u ovom testiranju nisu na vrhu. Tesla Model X Long Range zauzeo je 13. mesto kao najbolja Tesla, a Tesla Model 3 s maksimalnim dometom nalazi se tek na 23. mestu.
Pri kupovini električnog automobila potrošači bi trebalo da obrate pažnju ne samo na veličinu baterije, već i na potrošnju energije i vreme punjenja.
Glas javnosti/ A05S