Promet je u prva tri meseca 2023. porastao za 19 odsto od prvog kvartala prošle, ali je dobit bez uračunatih kamata i poreza, rasla stopom od svega 6,1 odsto, saopštila je konsultantska kuća EY (Ernst & Young).
Profitabilnost je sa devet opala na osam odsto. Među 16 proizvođača koje je EY analizirala, novi lider u maržama bio je Mercedes, prenosi agencija DPA. Sa razlikom između nabavne/proizvodne i prodajne cene od 14,7 odsto, štutgartska firma je iza sebe ostavila BMW na 14,6 odsto i koncern Kia, na 12,1 odsto. Tesla, koji je ranije vodio, sada je čevtrti sa maržom profita od 11,4 odsto.
„Prvi put od početka 2021. vidimo jasne znake erozije profita, koji više ne raste tako snažno kao promet“, rekao je stručnjak EY za Zapadnu Evropu Konstantin Gal.
Tržište se, dodao je Gal, normalizuje. „Novi automobil uskoro više neće biti tako retka roba kao prošle godine“, pa će proizvođačima biti sve teže da tržištu diktiraju cene i izbegavaju popuste. „Vremenu ‘marži iz snova’ u pojedinim kompanijama brzo će doći kraj“, zaključio je Gal