Glas Javnosti

Prodaja elektromobila u Kini nikada bolja

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Dok se Evropa i SAD grčevito bore da proizvedu električni automobil ispod 20.000 evra, u Kini prodaja cveta i pored opšteg pada maloprodaje

Električna vozila (EV) su ne samo svetla tačka na kineskom automobilskom tržištu, već i tržištu uopšte jer prodaja automobila na baterije prevazišla je opšti pad lične potrošnje u zemlji.
Svi vodeći proizvođači, od „BYD“ do „Nio“, prijavili su veliki rast prodaje u maju. „Seres Group“, koja sarađuje sa „Huawei Technologies“ na izradi popularnih „Aito“ električnih vozila, zabeležila je najveći porast zbog isporuke 34.100 automobila. To je skoro trostruko više u odnosu na isti period prošle godine, javlja „Blumberg Adrija“.
„Nio“ je prijavio povećanje prodatih jedinica od 234%, dok je „Zeekr Intelligent Technology Holding“ zabeležio više nego udvostručenu prodaju.

„BYD“, ostaje ubedljivo najprodavaniji brend u zemlji, sa 330.488 putničkih vozila u maju, što je rast za nešto više od četvrtine u poređenju sa prošlom godinom. Dva druga proizvođača električnih vozila takođe su zabeležila rast prodaje, pri čemu je „Xpeng“ napredovao 35%, a „Li Auto“ 24% u majskim isporukama.

Ove brojke su podstakle i rast akcija kompanija, a proizvođači automobila su prednjačili u Hongkongu gde su akcije „BYD“ porasle 6,1% a „Nioa“ u Singapuru 5,1% i „ Li Auto“ 5,3%.

Inače, kineski potrošači su u aprilu obuzdali ličnu potrošnju: od odeće, preko kancelarijskog materijala, do automobila. Sa usporavajućom potražnjom za vozilima na baterije proizvođači se bore snižavanjem cene i ubrzavanjem lansiranja novih modela.


Problemi sa prekomorskim tržištima, koja su novčano izdašnija, ugrožen je trgovinskim akcijama SAD i Evropske unije (taksa veću od 100%) ali na domaćem tržištu još postoji komfor.
Industrija električnih vozila i plag-in hibrida imala je rast od 33%, na 770.000 vozila, u maju. Celokupna automobilska industrija računa sa padom od 5,3%, pokazuju preliminarni podaci Kineskog udruženja za putnička vozila. Pad se, doduše, pripisuje jednonedeljnom Prazniku rada u maju ove godine.

Za to vreme u Srbiji...

Dok EU i SAD grcaju pred konkurencijom, a Kina buja sa vozilima „budućnosti“, u Srbiji se lagodno prodaju – polovnjaci. I to ne bilo kakvi nego oni sa prastarim motorima ero3 i euro 4 ekološkog standarda. Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova upozorava da Srbija dozvoljava da se uvoze vozila stara i više od 24 godine.



Glas javnosti/D03S

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR