Kina je prošle godine okončala 11-godišnji program subvencija za kupovinu električnih vozila, ali neke lokalne samouprave i dalje nude pomoć ili poreske olakšice za privlačenje investicija, kao i subvencije za potrošače.
Prodaja električnih vozila u Kini, najvećem svetskom automobilskom tržištu, porasla je u prvih devet meseci za 29 odsto. Na globalnom tržištu skočio je za 34 odsto.
Istraživačka kompanija napominje da su novembar i decembar veoma dobri meseci za Kinu kada je prodaja vozila u pitanju.
„Oktobarske brojke pokazuju da je potražnja za električnim vozilima u Kini rekordno niska uprkos ukidanju subvencija i 2023. će biti još jedna uspešna godina za Kinu u pogledu prodaje električnih vozila“, ocenjuje Rho Moušn.
Prodaja električnih vozila u Evropi porasla je za 26 odsto, uz nešto slabiju potražnju zbog ukidanja subvencija, saopštila je kompanija, ukazujući na prestanak podsticaja u Nemačkoj u septembru.
Subvencije su važan faktor na nemačkom tržištu jer su skoro dve trećine registrovanih putničkih automobila komercijalnih, objašnjavaju.
Tesla, Mercedes Benz i Folksvagen upozorili su da kupce u regionu odvraćaju visoke kamate i prigušeno tržište.
U Severnoj Americi je ove godine prodaja električnih vozila skočila za čak 78 odsto. Prema Rho Moušnu, 2023. će biti još jedna jaka godina za tržište Severne Amerike, pri čemu će Tesla uzeti lavovski udeo jer tradicionalni proizvođači usvajaju manje ambiciozne planove za povećanje proizvodnje.
Međutim, Teslin tržišni udeo je pao u trećem kvartalu na oko 50 odsto, što je najniži nivo od njegovog lansiranja, uprkos nižim cenama, navodi se u oktobarskom izveštaju uslužne kompanije Cok Automotive.
Glas javnosti/I01H