Mark Rojs smatra da postoji mnogo nerazumevanja kada je o električnim automobilima reč.
U nedavnom intervjuu, predsednik General Motorsa, Mark Rojs, govorio je o nekim zabludama kupaca i proizvođača u vezi s električnim vozilima.
Govoreći za Business Insider, Rojs se najpre osvrnuo na hibride. Mnogi ljudi i dalje misle da su oni najbolja opcija i siguran stepenik. Proizvođači poput Toyote i dalje ulažu velika sredstva u hibride i nastavljaju da im daju prednost u odnosu na čisto električna vozila (od Toyotinih preko 20 globalnih modela, samo je jedan na čisto električni pogon – bZ4X). Rojs smatra da su oni nepotrebni u 2022., insistirajući na tome da GM nema planove da razvodnjava svoje investicije u elektrifikaciju s hibridima.
Poslednji hibridni model General Motorsa, Chevrolet Volt, ukinut je 2019. Međutim, uprkos Rojsovim komentarima, hibridna verzija C8 Corvettea će biti predstavljena sledeće godine. Doduše, prodavaće se u ograničenoj seriji, tako da GM-ova posvećenost čisto električnoj budućnosti neće biti narušena.
Dok proizvođači poput Forda dele svoje konvencionalne i električne divizije, Rojs smatra da je koegzistencija najbolje rešenje. On je primetio da različiti departmani ne treba da budu razdvojeni, kao i da želi da zaposleni u njima mogu da dele ideje između sebe.
Rojs se takođe osvrnuo na zabrinutost da će elektromobili preopteretiti mrežu. On je izjavio da GM već radi na tome da reši ovaj problem, spomenuvši punjenje „od vozila ka vozilu“, tako što će se neiskorišćena energija slati nazad u mrežu tokom špiceva, što može da posluži kao moguća solucija.
On je takođe pažnju obratio na konsolidaciju sektora punjenja baterija. Mnoge startap firme u ovoj oblasti su se pojavile poslednjih godina. Međutim, koliko njih se udružilo, upitao je Rojs. On ne smatra da je to loše i veruje da su partnerstva važna za isporučivanje odgovarajuće infrastrukture.
Predsednik GM-a je rekao da je bio isfrustriran time što potencijalne kupce elektromobila odbijaju loša iskustva s punjenjem. Mada je priznao da stvari nisu savršene, on je izjavio da su GM-ovi elektromobili dizajnirani tako da im je domet u skladu s onim kojim raspolažu konvencionalna vozila. Pored toga, veći deo punjenja se obavlja kod kuće preko noći, tako da većina vlasnika elektromobila na javnu infrastrukturu mora da se oslanja tek povremeno.