To se ukazuje u analizi prosečnih cena automobila na portalima. Prema mišljenju prodavaca, najveći izazov na tržištu predstavlja upravo sve veća cena i manja ponuda.
Prema anketi sajta, rast cena najizraženiji je kod novijih polovnih automobila, starih između jedne i tri godine, veći je gotovo je 21 odsto u odnosu na prethodnu godinu, a čak 30 odsto u odnosu na period pre pandemije.
Trgovci svedoče o rastu prodajnih, ali i nabavnih cena polovnih automobila u odnosu na period pre pandemije, 82 odsto navodi da su prodajne cene veće, dok čak 97 odsto navodi da je to slučaj i sa nabavnim cenama. Rast cena zapažaju i kupci automobila, više od 70 odsto navodi da su cene polovnih automobila porasle od početka pandemije.
S druge strane, zbog manje ponude polovnih automobila, a uz aktuelnu potražnju, 73,8 odsto prodavaca očekuje dalji rast cena u narednom periodu, a isto mišljenje deli i gotovo trećina kupaca.
Kada je cenovni rang polovnih automobila u pitanju najveći broj anketiranih kupaca traga za automobilom vrednosti od 3.000 do 5.000 evra, zatim od 2.000 do 3.000 evra i najmanje je onih koji tragaju za automobilom u cenovnom rangu između 5.000 i 7.000 evra (14,7 odsto).
Najviše se kupuju polovni dizelaši, a najprodavaniji brendovi polovnih automobila su "folksvagen", "opel", "pežo", "audi" i "reno".