Godišnje rangiranje vrednovanja kombinuje rigorozno analizirane finansijske podatke s opsežnim istraživanjem potrošača (putem intervjua) o vrednosti marke. Primera radi, Toyota je kompanija koja prodaje najviše automobila na svetu, ali, s druge strane, nije najvrednija potrošačima koji su učestvovali u izradi ovogodišnje liste. U ovom slučaju zauzima drugo mesto, prenosi Jutarnji.hr.
U poređenju s prethodnim godinama, sve automobilske marke beleže pad vrednosti. Delimično izazvano uticajem na pad prodaje zbog krize komponenti i posledičnog kašnjenja u isporukama, kao i složene privredne situacije kojom dominira inflacija koja pogađa veliki deo svetskih potrošača.
Na ovogodišnjoj listi prvo mesto pripada Tesli. Kompanija Elona Muska, osim što je vodeća na lestvici globalne tržišne kapitalizacije, to čini i u vrednosti automobilske marke sa 67.662 miliona dolara (61.932 miliona evra), gotovo 2,5 puta više od Toyote.
U slučaju Tesle, jedna od njegovih velikih prednosti je to što se vrednost marke ne odnosi samo na vozila, već i na mrežu "Superchargera". Tako formira grupu oko električnih automobila koja se etablirala kao formula za buduću mobilnost. Osim toga, sniženje cena pojedinih modela će omogućiti veću dostupnost potrošačima.
Osim Tesle, još jedna velika firma (u ovom slučaju Kina) izvršila je snažan uticaj na lestvicu najboljih. BYD je osnovan u januaru 2003., nakon akvizicije Tsinchuan Automobile Company.
U svojim počecima je započela s proizvodnjom baterija za telefone, a danas proizvodi automobile, autobuse, električne kamione, električne bicikle, električne viljuškare i punjive baterije.
Trenutno proizvodi više vozila od firme Elona Muska, a njegove najnovije generacije baterija pod nazivom Blade traže različiti proizvođači automobila, uključujući Teslu. Ove baterije su sigurnije, efikasnije i jeftinije. Pruža 50% veću gustinu energije i autonomiju od konkurentskih baterija.
Među prvih deset pozicija na lestvici, pet ih odgovara evropskim proizvođačima: Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Audi i Ferrari. Sa svoje strane, nemački blok predvodi Mercedes-Benz.
Audi ponovo potvrđuje svoju ambicioznu predanost lansiranju isključivo električnih vozila na tržište od 2026., dok BMW čini veliki korak u budućnost lansiranjem svojih novih baterija. Porsche postaje sve snažniji nakon rekordne svetske prodaje prošle godine, koja ga je postavila kao najprofitabilnijeg proizvođača u Volkswagen grupi.
Marka/ vrednost/ 2023./ 2022.
1.Tesla 61.932 mil 70.308 mil
2.Toyota 26.092 mil 30.641 millones
Glas javnosti/ A05S