Prema podacima Norveške automobilske asocijacije (OFV), 88,9 odsto novih automobila prodatih u 2024. godini bila su električna vozila, dok je taj udeo 2023. iznosio 82,4 procenta.
Još 2,7 odsto novih putničkih automobila prošle godine činili su plug-in hibridi, koji se mogu puniti električnom energijom ili koristiti fosilna goriva. Automobili sa čistim dizel ili benzinskim motorima zauzeli su svega 3,1 procenat tržišnog udela.
Na kraju godine zabeležen je blagi pad interesovanja, u decembru je 85,5 odsto novih automobila bilo potpuno električno. Ipak, tokom prethodnih meseci, počevši od jula, njihov udeo je konstantno bio iznad 90 procenata.
Najprodavaniji brend bio je Tesla, a slede Folksvagen, Tojota i Volvo. Tesla Model Y ostao je ubedljivo najprodavaniji automobil, ali sa znatno nižom prodajom u poređenju sa 2023. godinom.
Prošle godine je svaki deseti novi automobil u Norveškoj pripadao nekom kineskom brendu, što ukazuje na veoma brz rast njihovog tržišnog učešća.
Glas javnosti/A03S