Glas Javnosti

OSTVARIVI PLANOVI: Pumpe za dopunu vodonika na svakih 100 km u Evropi

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Hydrogen Europe u razgovoru za Mobility Portal daje obećavajuće izjave o budućnosti vodonika kao alternativnog goriva. Ovako velika očekivanja opravdava i Uredba o razvoju infrastrukture za alternativno gorivo (AFIR), koju je Evropski Parlament doneo u oktobru, i u kojoj se navodi da moraju da postoje pumpe za dopunu vodonika na svakih 100 km širom kontinenta.

- Raspoređivanje vodoničnih infrastruktura i projekata se ubrzava u poređenju sa prethodnim godinama - rekao je Hydrogen Europe za Mobility Portal: - Sigurni smo da će uredba biti odobrena i nadamo se prolasku trijaloga, kako bi primena u okviru Evropske Unije konačno mogla da počne. Ovo bi bilo veliko dostignuće u industriji vozila na vodonični pogon jer bi pozitivno uticalo na rast i razvoj novih tehnologija, osiguralo održivost i stimulisalo proizvodnju još ovakvih vozila. Jedan od osnovnih problema koji uviđamo je upravo nedostatak regulatornog okvira, što svakako može biti prepreka za raspoređivanje infrastrukture, i nadamo se njegovom brzom rešavanju. Još jedan značajan faktor koji sprečava brži napredak je geopolitički preokret (konkretno nelegalna invazija Ukrajine), piše portal Ekapija.

Ali ako se dostignu ciljevi koje postavlja AFIR, do 2027. godine treba da bude postignuto sledeće:

  • 1.780 pumpi za dopunu širom Evrope
  • snabdevanje sa do 1 milion tona vodonika godišnje
  • snabdevanje do 59.000 kamiona (pod pretpostavkom potrošnje od 60 kg po kamionu dnevno)

- Za sektor vodonika, udaljenost od 100 km između pumpi je od izuzetnog značaja - objašnjava Hydrogen Europe.

EU je potpisala tri inicijalna sporazuma za uvoz obnovljivog vodonika na UN COP 27, zaključila sporazum sa Kazahstanom, a zatim i partnerstva sa Namibijom i Egiptom.

Po ovim sporazumima, EU će u potrebnu infrastrukturu investirati, putem programa Global Gateway, pokrenutim prošle godine, kojim je obezbeđeno 300 mlrd EUR.


- Više sporazuma o snabdevanju vodonikom na evropskom tržištu povećaće prihvatanje transportnih projekata - navodi Hydrogen Europe: - Cilj programa je da dostavi kvalitetne i održive projekte, uzimajući u obzir potrebe partnerskih zemalja kao i da obezbedi trajne benefite za lokalne zajednice. Takođe se od samog programa očekuje usklađivanje sa ekološkim, socijalnim i upravljačkim standardima, povećavanje transparentnosti u vezi sa investicijama i saradnja na polju istraživanja i inovacija.

EU i Kazahstan planiraju razvoj detaljnije mape puteva za 2023-2024 godinu "sa konkretnim zajedničkim aktivnostima" u narednih šest meseci, rekla je komisija.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR