Ovo će naročito ostaviti posledice na tržište različitih resursa, ali pre svega nafte. Očekuje se da do 2030. godine pet miliona barela nafte dnevno bude manje u upotrebi. Ova godina mogla bi biti rekordna u potražnji za električnim automobilima, a prema procenama očekuje se skok od 35 odsto u odnosu na prošlu godinu.
Prema izveštajima Međunarodne agencije za energiju, deset miliona električnih automobila prodato je 2022. godine širom sveta, a pomenuti skok od 35 odsto, podrazumeva 14 miliona prodatih električnih automobila u 2023. godini, odnosno četiri miliona više ovih vozila na putevima. U roku od dve godine njihov udeo skočio je za deset odsto na globalnom tržištu, a očekuje se da će iz godinu u godinu ovaj postotak biti sve veći.
Direktor ove agencije je izjavio da su automobili svakako početna faza u elektrifikaciji vozila, ali da to čeka i druga prevozna sredstva. Zemlje u kojima se na tržištu sve više prodaju električna vozila u odnosu na vozila sa unutrašnjim sagorevanjem su svakako one sa razvijenim ekonomijama poput država EU, SAD-a, ali prvenstveno Kine, gde se nalazi čak polovina prodatih električnih vozila.
Očekuje se da će do 2030. godine u pomenutim državama 60 odsto automobila na ulicama biti električni, a taj proces će naročito ubrzati različite javne politike, programi, subvencije, i ostale mere za koje se odlučuje sve veći broj država.
Najavljeni projekti uz trenutnu dinamiku proizvodnje baterija mogu da isprate postavljene ciljeve za 2030. godinu, a Kina i dalje dominira u proizvodnji baterija i povećava svoj procenat izvoza električnih automobila na svetsko tržište svake godine – trećina automobila prošle godine koja je bila prodata potekla je iz ove zemlje.
Što se tiče manje razvijenih zemalja, prodaja električnih automobila se više nego utrostručila u Indiji i Indoneziji prošle godine. Specifično za ove ekonomije jeste da su mnogo prisutnija prevozna sredstva na dva ili tri točka koja su električna, a to možemo primetiti i u Srbiji.
Glas javnosti/Energetski portal