Tamo se BMW M3 prodaje za 151.675 evra, dok je najnoviji novi M5 (predstavljen prošle nedelje) znatno jeftiniji od svog manjeg brata, budući da košta 137.055 evra. I to uprkos činjenici da je to daleko veći i teži automobil sa snažnim V8 motorom ispod haube. Zašto?
Kako navodi Motor1, sve se svodi na porez na registraciju vozila (Vehicle Registration Tax - VRT), koji se bazira na emisiji CO2. Zahvaljujući svom plug-in hibridnom pogonu, najnoviji M5 ima emisiju CO2 od 37 g/km u kombinovanom WLTP ciklusu. To ga svrstava u najniži poreski razred (do 50 g/km) za koji VRT iznosi samo sedam odsto vrednosti automobila. M3 s druge strane emituje 228 g/km zbog svog neelektrifikovanog šestocilindričnog motora. Dakle, spada u najviši poreski razred (više od 190 g/km), tako da porez iznosi neverovatnih 41 odsto vrednosti automobila.
Foto: Printskrin/instagram
Razlika u ceni između M3 i M5 tako odlično pokazuje zašto proizvođači automobila žele da lansiraju više plug-in hibrida. U oku regulatora, PHEV su manje štetni za životnu sredinu. Naravno, to je pod pretpostavkom da vlasnik često dopunjava bateriju automobila kako bi iskoristio električni domet. U slučaju M5, BMW kaže da samo na struju može preći do 69 km.
Osim emisija, tu je i razlika u potrošnji goriva. M5 zvanično troši samo 1,7 litara na 100 kilometara po WLTP ciklusu, uprkos činjenici da je težak 2.435 kilograma.
BMW M3 troši 10,1 litara na 100 kilometara, pri čemu je 655 kg lakši od novog M5.
Treba napomenuti da BMW u Irskoj prodaje M3 samo kao Competition model sa xDrive-om.
Glas javnosti/ A05S