Pre svega, pitanje je imaju li budućnost ili ne. Volvo je pre nekoliko dana objavio kako će prestati finansirati razvoj ove marke, ali s objašnjenjem kako ona ima blistavu budućnost i zato joj ne treba više pomoć takve vrste. S obzirom da znamo da ovo nije najbolje vreme za električna vozila nije sigurno da li Volvo zaista ima poverenja u marku koja je do sada nudila samo jedno vozilo. Međutim, dolazi i drugo, Polestar 4.
Tako je objavljeno kako se Polestar 4 u Nemačkoj može naručiti po osnovnoj ceni od 61.900 evra, za šta se dobija Long Range Single Motor s 200 kW (272 KS) i dometom do 610 kilometara. Dvostruko snažniji Long Range Dual Motor stoji najmanje 69.900 evra i trebalo bi preći do 580 kilometara, piše Index.
Švedski električni brend, koji pripada Geely Groupu, napravio je veliku pometnju kada je u pitanju predstavljanje novih modela. Do sada je u svojoj ponudi imao samo jedno vozilo, Polestar 2. Crossover limuzina, pozicionirana u srednjoj klasi i na tržištu od 2020. godine, do kraja prošle godine prodata je oko 160.000 puta. Uspešan model.
Polestar je zapravo dugo želeo da ima drugo vozilo u prodaji, Polestar 3. SUV sportskog stila u segmentu luksuzne klase sestrinski je model potpuno električnog Volva EX90. Međutim, u industriji nije neuobičajeno da se prethodne najave odbace, pa su tako Porsche s električnim Macanom i Audi s Q6 e-tronom kasnili više od godinu dana. Polestar/Volvo takođe je bio zauzet razvojem softvera duže od očekivanog.
Proizvodnja Polestara 3 uskoro će početi u Chengduu u Kini, umesto u SAD. Prva vozila očekuju se u Evropi početkom leta. U drugoj polovini godine američka fabrika u Ridgevilleu, u Južnoj Karolini, preuzima štafetu i opskrbljivaće severnoameričko i evropsko tržište Polestarom 3.
SUV dugačak 4.90 metara i dalje se temelji na Volvovom SPA-u 2 (Scalable Product Architecture), dodatno razvijenoj verziji SPA platforme motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Integrisana je baterija od 111 kWh koja omogućava doseg od preko 600 kilometara. Launch Edition može se naručiti u Austriji i košta 89.900 evra.
Polestar 4, koji stiže ovog leta, zatvoriće jaz između Polestara 2 i 3 kao SUV coupé. Međutim, Polestar 4 ne deli platformu s Polestarom 3, već se temelji na Geelyjevom SEA-u (Scalable Electric Architecture). Osnovna verzija ima pogon na zadnjim točkovima i 200 kW/272 KS te bi takođe trebalo da pređe preko 600 kilometara.
U verziji s dva motora dostupna je dvostruko veća snaga. U oba slučaja kapacitet baterije je 102 kWh. Posebna stavka Polestar 4: nema zadnji prozor, nego se unazad gleda pomoću kamere. Model će se u početku proizvoditi u Geelyju, u zaljevu Hangzhou u Kini, a od sredine 2025. i u Busanu, u Južnoj Koreji.
Iste godine švedska marka na dnevnom redu ima Polestar 5. Elegantna, pet metara duga sportska limuzina usko se temelji na studiji Precept prikazanoj 2020. i stoji na drugačijoj, trećoj platformi. Razvijen je u Engleskoj, u potpunosti je izrađen od aluminija, u potpunosti se može reciklirati i smatra se prvom Polestarovom “in-house” arhitekturom (800 volti).