Glas Javnosti

Немачки произвођачи аутомобила БМW, Дајмлер и Фолксваген под истрагом Европске комисијe. Ове фирме су и раније биле предмет истраге

Auto-moto
Autor: Глас јавности / ДАНАС / од 20.09.2018.

Немачки произвођачи аутомобила БМW, Дајмлер и Фолксваген под истрагом су Европске комисије због наводне намере да ограниче развој и примену система за контролу емисије штетних гасова.

Европска комисија је саопштила да тренутно истражује да ли су се ове компаније договориле да се не такмиче у развоју система и технологија којима се смањује емисија штетних гасова, те да то, уколико се докаже да је тачно, значи да је купцима ускраћена могућност да купе аутомобиле који мање загађују околину. Ове фирме су и раније биле предмет истраге Европске комисије.

Комисија је саопштила да је циљ њене истраге да се процени да ли су се произвођачи аутомобила договорили да избегну такмичење у стварању технологија намењених за пречишћавање гасова аутомобила који иду на бензин и дизел, што би представљало кршење правила Европске уније.

Истрага се заснива на информацијама да су се ове компаније, укључујући и Ауди и Порше у власништву Фолксвагена, састале да разговарају о употреби технологија за ограничавање емисије. Две врсте система за контролу су под истрагом: селективни каталитички редукциони системи који смањују емисију оксида азота из дизел мотора и такозвани „Ото“ филтери који смањују емисију из бензинских мотора. „Дубинска истрага Комисије у овом случају тиче се специфичног вида сарадње за који се сумња да му је циљ ограничавање технолошког развоја или спречавање развоја нових технолошких уређаја“, додаје се из ЕК.

Све три компаније су издале саопштења у којима се тврди да у потпуности сарађују са Комисијом и да не желе даље да коментаришу процедуру. Дајмлер је истакао да се истрага односи искључиво на Европу, док БМW тврди да је „у потпуности посвећен принципима тржишне економије и фер такмичења“. Комисија је саопштила да нема назнака да су ови произвођачи аутомобила били у међусобном договору да користе илегалне „уређаје за превару“ при мерењу емисије штетних гасова. Фолксваген је 2015. признао да је користио овај софтвер у Сједињеним Државама да би варао на тестовима за емисију гасова из дизел мотора, што је компанију довело до скандала.

Од тада, одређене неправилности при мерењу емисије гасова су пронађене код још неколико највећих произвођача аутомобила, иако ниједна није била тако озбиљна као код Фолксвагена.

Глас јавности / ДАНАС / од 20.09.2018.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR