Spor između Berlina i Brisela zbog dogovorenog postepenog prestanka proizvodnje takvih automobila fokusirao se na pitanje hoće li proizvođači i dalje moći da proizvode vozila koja će koristiti takozvana e-goriva nakon 2035. godine, prenosi Hina, pozivajući se na agenciju dpa.
- Postigli smo sporazum s Nemačkom u pogledu budućeg korišćenja e-goriva u automobilima - napisao je potpredsednik Evropske komisije Frans Timmermans na Twitteru.
- Sada ćemo sarađivati na što bržem usvajanju standarda o ugljen dioksidu za regulaciju automobila, a Komisija će potom brzo napraviti nužne pravne korake - dodao je.
Nemački ministar saobraćaja Volker Wišing, koji se zalagao za promenu, napisao je da "vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem i dalje mogu biti ponovo registrovana nakon 2035. ako budu punjena isključivo s CO2-neutralnim gorivima".
- Evropa ostaje tehnološki neutralna - dodao je.
Napredak u pregovorima dogodio se u petak navečer, rekao je Wišing. Dogovor je usledio nakon brojnih razgovora prošle nedelje, uključujući onaj na samitu EU-a u četvrtak i petak. Govoreći u petak poslepodne, Wišing je rekao da se "posljednja pravna pitanja još moraju razjasniti".
Sporazum EU-a iz oktobra, prema kojem se samo nakon 2035. dopušta proizvodnja automobila bez emisija štetnih gasova, stavljen je na čekanje nakon što je Nemačka u poslednjem trenutku iznela prigovore i izvršila pritisak za dodatne zahteve.