Glas Javnosti

MINUS IH UNIŠTAVA: Koji modeli električnih automobila najmanje gube na snazi zbog hladnoće?

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Istraživanje je pokazalo da električni automobili na niskim temepraturama imaju u proseku 30 odsto manji domet.

Nedavne niske temeprature i velika hladnoća u Kanadi i Sjedinjenim Američkim Državama doveli su do velikih problema u radu električnih automobila. Iako sve vrste autmobila gube efikasnost na hladnom vremenu, kada su u pitanju električni, to direktno znači manji domet.

Vlasnici su se suočili sa dva velika problema – nemogućnošću punjenja i smanjenim dometom. Punjenje je bilo ili nemoguće ili dosta usporeno. Domet je dodatno smanjen jer su vozači morali da duže greju svoja vozila tokom zime, što zahteva mnogo energije iz baterije koja već radi sa manje energije.


Optimalna temperatura za litijum-jonsku bateriju za električno vozilo je između 15 i 35 stepeni celzijusa. Kada temperatura padne mnogo ispod, litijum joni usporavaju i ne mogu da obezbede onoliko snage kao obično.

Osim navedenih, postoji još jedna potencijalna opasnost kod niskih temepratura. To je regenerativno kočenje električnog automobila koje nije tako efikasno na hladnoći. Regenerativno kočenje omogućava automobilu da nadoknadi nešto izgubljene energije tokom usporavanja. Zimi ovo ne funkcioniše dobro jer je baterija manja. To znači da se automobil može drugačije osećati za vožnju po hladnom vremenu i da je moguće češće korisiti ručno kočenje.

Iako nemaju svi automobili nemaju isti karakteristike prema nedavno urađenoj analizi popularnih modela smanjenje kapaciteta iznosi 30 odsto.

Analiza je rađena na temepraturi od nula stepeni. U slučaju nižih temepratura kapaciteti baterije se dodatno smanjuju.

Kako bi se ovo prevazišlo prepirčuje se korišćenje toplotnih pumpi koji pomažu da se domet dodatno ne smanji na temeraturama ispod -10, što će izghleda postati standard za sve koje žive u hladinim delovima planete.

Audi e-tron zimski asortiman 2021-2022
Domet na nula stepeni: 80 odsto

Toplotna pumpa: Da

BMV i3 2017-2018
Domet na nula stepeni: 85 odsto
Toplotna pumpa: Moguće

Chevi Bolt 2017-2022
Domet na nula stepeni: 68 odsto
Toplotna pumpa: Ne

Chevi Volt 2017

Domet na nula stepeni: 73 odsto
Toplotna pumpa: Ne

Ford Mustang Mach-E 2021
Domet na nula stepeni: 63 odsto

Toplotna pumpa: Ne

Ford F-150 Lightning  2022-2023
Domet na nula stepeni: 64 odsto
Toplotna pumpa: Ne


Hundai Ionik 5
Domet na nula stepeni: 97 odsto
Toplotna pumpa: na AVD modelima

Hiundai kona electric Zimska gama 2020-2021

Domet na nula stepeni: 84 odsto
Toplotna pumpa: Ne

Jaguar I-PACE 2019-2020
Domet na nula stepeni: 97 odsto

Toplotna pumpa: Da

Kia EV6 2022
Domet na nula stepeni: 93 odsto
Toplotna pumpa: AVD modeli

Nissan LEAF 2015
Domet na nula stepeni: 58 odsto
Toplotna pumpa: Ne

Nissan LEAF 2019
Domet na nula stepeni: 62 odsto
Toplotna pumpa: Ne

Tesla Model 3
Domet na nula stepeni: 50 odsto
Toplotna pumpa: modeli od 2021. nadalje

Tesla Model I
Domet na nula stepeni: 48 odsto
Toplotna pumpa: Da

Tesla Model S
Domet na nula stepeni: 45 odsto
Toplotna pumpa: modeli od 2021. nadalje


Tesla Model Ks
Domet na nula stepeni: 48 odsto
Toplotna pumpa: modeli od 2021. nadalje

VW e-Golf 2016-2017
Domet na nula stepeni: 88 odsto
Toplotna pumpa: neke vrhunske opreme

VW ID.4 2021
Domet na nula stepeni: 65 odsto
Toplotna pumpa: Ne


Glas javnosti/ N01S

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR