Glas Javnosti

MEKLAREN PREDSTAVIO NAJNOVIJE VOZILO - HIBRIDNI KABRIOLET: Dostiže brzinu do 330 km/h

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Kao što je i tradicija, Meklaren je uzeo testeru za metal i odsekao krov svom najnovijem proizvodnom modelu da bi napravio potpuno novi Artura Spider. Proizvođač tvrdi da su performanse praktično nepromenjene u poređenju sa kupeom, delimično zahvaljujući povećanju snage od 19 KS.

Bogato korištenje karbona

S podignutim krovom Meklaren Artura Spider izgleda gotovo identično kao kupe. Nos je nepromenjen, a tek kada dođete do vrha A-nosača, počinjete da primećujete vizualne ili aerodinamičke izmene. 


Spider se temelji na istom jezgru karbonske monokok konstrukcije kao i kupe, a Meklaren kaže da većina njegove dodatne mase (62 kg) dolazi od jednodelnog sklopivog tvrdog krova.

Izrađen od karbonskih vlakana, otvoriće se ili zatvoriti za 11 sekundi pri brzinama do 80 km/h.

Krov može biti opremljen elektrokromatskim staklom, za koje Meklaren tvrdi da može blokirati do 99 posto sunčeve svetlosti pritiskom na prekidač. Kupci takođr mogu podići ili spustiti zadnji prozor nezavisno od krova.


Kada je tvrdi krov uklonjen, vidljivost je poboljšana setom prozirnih staklenih podupirača jedinstvenih za Spider – karakteristika koja takođe uključuje strukturu prevrtanja, kao i pomoć protoku vazduha u zadnjem delu automobila.

Dodatnih 19 ks
Postoji više aerodinamičkih trikova oko motornog prostora, što je neophodno činjenicom da je 3,0-litarski tvin-turbo V6 potpuno pokriven kada je krov spušten. Oblik krova je dizajniran da usmerava vazduh ka motoru i zauzvrat potiskuje neželjeni vrući vazduh iz leđa.

Pomenuto povećanje performansi dolazi zahvaljujući rekalibriranom hibridnom pogonu, ali dodatnih 19 KS obezbeđuje isključivo V6 motor. Ukupna kombinovana snaga je 690 KS, dok je maksimalni obrtni moment 720 Nm. Isporuka energije je očigledno optimizovana uz „manje izmene elektronskog mapiranja“.

Meklaren kaže da će Artura Spider ubrzati od 0-100 km/h za tri sekunde i dostići 300 km/h za 21,6 sekundi. Maksimalna brzina je ograničena na 330 km/h.


Osmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom je takođe podešen sa povećanom brzinom promene stepena prenosa za čak 25 procenata.

Pored toga, proizvođač koristi ovu priliku da predstavi novu postavku kontrole lansiranja, koju naziva svojim okretnim točkom. Ta funkcija isključuje elektronsku kontrolu stabilnosti da bi omogućila „dramatično okretanje točkova pri ubrzanju“. Kao i ranije, snaga se šalje na zadnje točkove preko elektronskog diferencijala.

34 kilometra na baterije
Kako bi osigurao da kupci čuju što manje buke iz svog novog superautomobila sa otvorenim krovom, McLaren je podesio izduvni sistem novim sistemom ventila. Biće ponuđen i opcioni sportski izduvni sistem, koji koristi prave zvučne talase iz izduvnog sistema za slanje dodatne buke iz izduvne cevi u kabinu.

Naravno, kao plug-in hibrid, Artura Spider može da radi bez motora sa unutrašnjim sagorevanjem u kratkim vremenskim periodima. Uprkos bez promene upotrebljivog kapaciteta, povećana efikasnost znači da baterija od 7,4 kVh sada omogućava nešto veći domet EV od 34 km.


U unutrašnjosti, Artura Spider u velikoj meri kopira svoj kupe pandan sa potpuno digitalnim kućištem za vozače i malim, portretno orijentisanim ekranom osetljivim na dodir, koji i dalje podržava Apple CarPlai, ali ne i Android Auto.

Instrument tabla se pomera gore-dole da bi odražavala položaj volana, koji ostaje bez dugmadi ili prekidača za „čist“ dizajn. Par ručica menjača se nalazi iza volana, kao i kod svih McLaren modela. Artura Spider je sada dostupan za naručivanje po ceni od 221.500 funti u Velikoj Britaniji. Prve isporuke se očekuju tokom leta.


Glas javnosti/I01H

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR