U mnogim zeljama Evrope i Amerike sprovedeno je istraživanje na temu koliko ljudi je spremno da odmah kupi automobil, a koliko njih bi to odložilo na nekoliko meseci.
Starosno doba ispitanika je okvirno bilo između 25 i 55 godina starosti, međutim najveći broj ispitanika je imalo između 30 i 44 godine (skoro 50 procenata) i takvo istraživanje je pokazalo da se ništa nije promenilo kada je u pitanju izbor između novog i polovnog vozila, tačnije kupci će ostati pri prvobitnoj odluci.
Kada se radi o odustajanju od kupovine, odustao je 1% ljudi koji su želeli nov (sa 31% na 30%), što se tiče polovnog automobila starog do 3 godine pad je bio sa 30 na 28%, za automobil star do pet godina je procenat ostao isti, 18%, dok je pad sa 11 na 10% viđen kod ljudi koji žele automobil stariji od 5 godina.
Ipak, ljudi koji su odlučili da odlože kupovinu svog vozila su u jako velikom broju, tačnije čak 69% ispitanika je reklo da odlaže kupovinu automobila za 3 do 6 meseci.
Promenila se motivacija za kupovinu novog automobila. Sad su u prvi plan izbili neki drugi razlozi: kupovina 'zbog zdravstvenih i sigurnosnih razloga' porasla je s pet na devet posto, a pre krize dobar popust je mogao motivisati osam posto ispitanika, sada će uticati na njih 12%.
Pojašnjenje 'vreme mi je da promenim auto' umesto 41% kupaca, to sada izgovara njih 31%. Saobraćajna nesreća ili kvar na vozilu i pre korone i sada na kupovinu novog automobila iznosi šest posto vozača.
Malo se promenio i način kupovine – 7,9% kupaca novog i 6,4% kupaca polovnog automobila sada bi automobil kupilo online – ali i dalje najveći broj kupaca pre same kupovine želi i da vidi i isproba automobil.
Izvor: republika.rs