Glas Javnosti

Koliko se energije gubi pri punjenju električnih automobila?

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Proizvođači automobila morali bi jasno navesti koliko se energije gubi tokom punjenja

Kada se električni automobil puni, ne završava sva energija u bateriji. Gubici punjenja su veći pri punjenju kod kuće nego pri brzom punjenju.

Nemački ADAC istražio je tačno koliko se energije gubi kada su četiri različita električna automobila punjena pod različitim uslovima. Testirani su Tesla Model Y, VW ID.3, Hyundai Ioniq 6 i Renault Mégane na različitim temperaturama na brzom punjaču od 300 kW.


Žuta traka prikazuje gubitak tokom brzog punjenja na 23 stepena Celzijusa. Siva traka prikazuje gubitak na 0 stepeni Celzijusa s prethodno zagrejanom baterijom. Crna traka prikazuje gubitak na 0 stepeni Celzijusa kada baterija nije prethodno zagrejana.

Test pokazuje da je Hyundai Ioniq 6 imao najmanje gubitke pri punjenju u svim uslovima. Tesla Model Y imao je najveće gubitke pri punjenju na temperaturama ispod nule bez prethodnog zagrejavanja. 

Megane bio je najmanje efikasan pri punjenju na letnjim temperaturama, izgubivši četiri odsto. 

Proizvođači automobila morali bi jasno navesti koliko se energije gubi tokom punjenja. Vlasnici električnih automobila trebalo bi da pune vozila kada je baterija zagrejana. To smanjuje troškove.

Glas javnosti /U01S 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR