Glas Javnosti

Koliko baterija električnog automobila gubi na snazi nakon 100.000 kilometara?

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Cilj višemesečnog testiranja je bio da vozilo pređe 100.000 kilometara za što kraće vreme, bez preterano pažljivog odnosa prema bateriji

I pored toga što ih je sve više na putevima širom sveta, i što se prodaju bolje nego ikada ranije, električni automobili su i dalje dosta manje zastupljni nego klasična vozila na fosilna goriva.


Elektromobili su danas savršeniji nego ikada ranije, ali i pored toga još uvek postoje pitanja u vezi sa njima na koje će odgovori stići tek posle nekog dužeg vremena eksploatacije, odnosno onda kada postanu dominantna prevozna sredstva.

Zato je nemački auto-klub ADAC, sproveo intenzivan test velike kilometraže, i to bez preterano pažljivog odnosa prema bateriji. Cilj testa je bio da se ustanovi koliko je baterija izgubila od svog prvobitnog kapaciteta nakon pređenih 100.000 kilometara.

Cilj višemesečnog testa bio je da vozilo pređe ciljanih 100.000 kilometara za što kraće vreme. Auto je, tokom tog perioda, prolazio niz različitih testiranja, između kojih su stručnjaci ADAC-a detaljno proveravali njegovo stanje.


Testirano vozilo bilo je opremljeno baterijom kapaciteta 77kWh, koja je tokom testiranja često dopunjavana na brzim punjačima i to do kapaciteta od 100 odsto (što, inače, proizvođač ne preporučuje). Vozilo je, takođe, pri napunjenosti baterije od 100 odsto, čekalo na novi test i po nekoliko dana, što takođe nije preporučljivo.

Električno vozilo je u periodu testiranja, primio nekoliko dodatnih nadogradnji softvera kojima je "otključao" veću snagu motora, bolju efikasnost u vožnji i veći domet vozila. Ažuriranje softvera se pokazalo kao veoma korisno prilikom vožnje u hladnim uslovima i na kratkim relacijama, pošto je vozilu u tim situacijama donelo vidljivo poboljšanje performansi automobila.


Maratonski test izdržljivosti imao je za cilj da ispita krajnji kapacitet baterije vozila posle 100.000 kilometara prevaljenih tokom testiranja u različitim uslovima. Testirani automobil je nakon "ispunjenog zadatka" imao korisni kapacitet baterije od čak – 93 odsto, čime je zaradio veoma pozitivnu ocenu.

Stručnjaci ADAC-a su, nakon pređenih 100.000 kilometara, kao negativne stvari naveli: neprecizne kontrole na dodir i spor odziv infotejnment sistema. Takođe, imali su i nekoliko problema sa bukom koja je dolazila od pogonske osovine, što je popravljeno na osnovu fabričke garancije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR