Naime, većina vozača ne razmišlja o tome da klima-uređaj može da uzima vazduh za hlađenje iz kabine ili spoljašnjosti. Kada "klima" koristi spoljašnji vazduh, potrebno je znatno više energije da ga rashladi, posebno kada je napolju pakleno toplo.
Nasuprot tome, kada se aktivira recirkulacija vazduha unutar kabine, sistem koristi već rashlađeni vazduh, čime troši manje energije – i goriva, piše Revijahak.
Uz to, recirkulacija ima i dodatne prednosti: filtrira vazduh, sprečava ulazak prašine, zagađenja i neprijatnih mirisa.
Tokom letnjih meseci, preporučuje se da držite uključenu funkciju recirkulacije, posebno u gradskoj vožnji ili na dužim putovanjima.
Povremeno, možete isključiti recirkulaciju – čisto da se osveži vazduh u kabini.
Prema procenama, pravilnim korišćenjem ovog režima moguće je smanjiti potrošnju goriva i više od 10 odsto.
Dakle, jednostavno pritiskanje tastera za recirkulaciju može vam doneti stvarne uštede.
Treba znati i da klima-uređaj drugačije utiče na potrošnju u zavisnosti od uslova vožnje – najviše troši u gradskoj vožnji i dok auto stoji u mestu (radi u leru), a manje na otvorenom putu.
Najefikasniji sistem je onaj koji što samostalnije reguliše unutrašnju temperaturu – zato redovno servisirajte "klimu" i proveravajte filtere.
Ukoliko tražite način da rashladite kabinu, a da vam novčanik ne ispašta, sada znate šta treba da uradite.
Glas javnosti/ T02S