Glas Javnosti

IZLAZI U JUNU OVE GODINE: Novi Mercedes E-klase imaće displej za suvozača i selfi kameru

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Potpuno nova Mercedes E-Klasa biće lansirana u junu 2023. godien, a već sada se daje uvid u unutrašnjost.

Velika novina je takozvani Superscreen, koji se po želji proteže od infotainment sistema u sredini do krajnje desne strane komandne table, odnosno do stuba kod suvozača. Sama instrument tabla je odvojena. A sa novim izgledom dolaze mnoge nove funkcije. To je omogućeno spajanjem prethodno odvojenih računarskih jedinica u jednu veliku.
Ovo povećava performanse i čini rad znatno bržim. Naravno, tu je i popularni jezički asistent – i više ne mora da se aktivira sa "Hej Mercedes". Ako uključite funkciju "Samo pričajte", takođe možete komunicirati sa njegovom veštačkom inteligencijom bez prethodne komande, piše portal Ekapija.

Ono što je takođe velika novina je činjenica da možete da strimujte serije, okačite novi Tik Tok post ili da igrate rundu Angry Birds - sve je to moguće na opcionom displeju ispred suvozača. Zahvaljujući integrisanoj selfi kameri, Webex i Zoom konferencije mogu se udobno održavati i sa suvozačevog sedišta. Rizik od ometanja vozača smanjen je automatskim mehanizmom za zaštitu privatnosti.
Sa MBUX Entertainment Plus paketom, ne samo da su predstavljene funkcije Mercedes Me, već i paket podataka sa 5G prenosom.
E-Klasa takođe prilagođava ambijentalno osvetljenje tako da odgovara muzici. Pored toga, tu su i automatska kontrola klime Thermotronic i funkcije Energising Comfort sa masažom, umirujućom muzikom i svetlosnim efektima uz doplatu.
Mercedes još uvek nije zvanično predstavio novi dizajn E-Klase, ali nekoliko meseci pre lansiranja na tržište već imamo uvid u strategiju razvoja oblika karoserije.

Pored limuzine, još uvek aktuelna gama E-Klase uključuje karavan, koji je takođe dostupan i kao snažan terenski automobil. Gama trenutno uključuje i kupe i kabriolet zasnovan na njemu. To će se promeniti. Pošto su poslednji modeli sa dvoja vrata suviše bliski nešto kraćim kupe i kabriolet verzijama C-klase, četiri modela će u budućnosti biti svedena na dva. Govorimo o novoj CLE-klasi, koju takođe očekujemo 2023. godine, poput Mercedesa E-klase. Taksi verzije se u potpunosti eliminišu.
Mnogi fanovi bi ipak trebalo da budu srećni, jer novi Mercedes E-klase zadržava jedan suštinski element – zvezdu, odnosno "nišan" na haubi linije opreme Ekskluziv.
Neće postojati potpuno električna verzija, za to je odgovoran nezavisni EQE, ali će postojati plug-in hibridi sa električnim dometom do 100 kilometara. Svi tradicionalni SUS motori dobijaju tehnologiju lakog hibrida koja radi na 48 volti. Svi oni u procesu rekuparecije mogu da se kreću isključeni radi uštede goriva.
Nedavno predstavljeni 3,0-litarski redni šestocilindrični turbo benzinac sa visokim obrtnim momentom (367 KS i 435 KS) i turbo dizel (330 KS) ostaju u gami. Najvažniji pogoni su izuzetno štedljivi 2,0-litarski četvorocilindrični turbo dizel sa 160, 200 i 245 KS i 2,0-litarski benzinski motor od 197 KS. U budućnosti, redni šestocilindrični turbopunjeni motori će u početku raditi ispod haube AMG varijanti, i to kao hibridi.

Osetljivo vazdušno oslanjanje, koje je dostupno kao opcija, takođe je dodatno razvijeno. Potpuno novo u seriji je upravljanje zadnje osovine koje isporučuje ZF, koje takođe podleže doplati, ali koje neće raditi sa uglom upravljanja od deset stepeni kao u novoj S-Klasi, već sa pet do šest. Razlog su manje dimenzije Mercedesa E-klase (2023), koji ne zahteva veoma veliki ugao.
Dani elegantnog sportskog sedana su verovatno odbrojani. Cena nove Mercedes E-klase je, naravno, i dalje čisto špekulativna, ali zbog razvoja cena bi trebalo da bude veća od cene aktuelnog modela.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR