Poslednjih meseci sve više brendova najavljuje reviziju svojih strateških planova za prelazak na električne automobile. Vrlo jasan primer svega toga je Volvo. Švedska marka je jedan od najvećih zagovornika prelaska na električne automobile te je čak izradila plan potpunog napuštanja SUS motora do 2030. godine.
Međutim, Šveđani su se predomislili. Potpuni prelaz na električnu energiju će potrajati zbog različitih situacija na različitim svetskim tržištima. Zato Volvo nastavlja da ulaže u razvoj hibridnih pogonskih jedinica jer su one još uvek vrlo popularne kod kupaca.
Drugim rečima, kraj benzinskih stanica neće zavisiti od politike države, već od kupaca. A ovi, za sada, nisu spremni za prelaz koji se pokušavao obaviti velikom brzinom.
U tom kontekstu su italijanske vlasti zatražile reviziju plana Evropske unije o zabrani prodaje SUS motora od 2035. godine.
Italijanski ministar energetike Gilberto Pičeto Fratin je nazvao meru EU "apsurdnom" i baziranoj na "ideološkoj viziji", sugerišući da se pravila moraju prilagoditi tržišnoj stvarnosti i usporavanju evropske automobilske industrije.
Ministar industrije Adolfo Urso je predložio predstavljanje srednjoročnog pregleda ranije nego što je planirano. Urso je naglasio da je, zbog neizvesnosti koja pogađa nemačku automobilsku industriju, potrebno delovati "jasno" kako bi se izbegao kolaps evropske industrije. Prema njegovim rečima, "ideološka vizija je zakazala" i Evropa mora da usvoji pragmatičniji pristup.
Zakon EU zahteva da novi automobili koji se prodaju od 2035. budu bez CO2, što bi zabranilo prodaju vozila na fosilna goriva, ali ostavlja otvorena vrata sintetičkim gorivima. Međutim, vlada premijerke Meloni zagovara postepenu tranziciju i veću slobodu zemalja u izboru vlastitih tehnologija dekarbonizacije.
Iako se ne protive električnim vozilima, italijanske vlasti smatraju da bi ona trebalo da bude deo šire kombinacije pogonskih sklopova.
Vladajuća koalicija, predvođena Mateom Salvinijem, planira da uvede zakon kojim će vlada opozvati ovu zabranu.
U međuvremenu, evropski proizvođači automobila poput Volkswagena, Renaulta i Stellantisa suočavaju se sa sve većim teškoćama zbog "hlađenja" tržišta električnih vozila i konkurencije kineskih rivala.
Izvršni direktor Volkswagena Oliver Blume rekao je za Bild am Sonntag da je "kolač postao manji", a broj (kineskih) igrača veći, zbog čega prodaja u Evropi trpi. Volkswagen čak razmišlja o zatvaranju fabrika u Nemačkoj da bi smanjio troškove.
Glas javnosti/ A05S