Industrija proizvođača ove opreme prilagođava se novonastaloj situaciji na svetskom tržištu i, uprkos najavi nepopularnih mera najvećeg proizvođača „airbagova“, predviđanja za naredne godine u ovom sektoru nisu pesimistična.
Naime, najveći svetski proizvođač vazdušnih jastuka i sigurnosnih pojaseva Autoliv najavio je otpuštanje 8.000 radnika i na taj način se pridružio kompanijama koje zbog visoke inflacije uvode mere štednje.
Kako piše Reuters, švedski proizvođač koji među svojim kupcima ima mnoge vodeće svetske auto-kompanije otpustiće 6.000 stalno zaposlenih i 2.000 saradnika. To će dovesti do smanjenja od oko 11 odsto poslova u Autolivu, a u ovaj rez je uključeno i zatvaranje nekoliko lokacija u Evropi koje će biti realizovano i u potpunosti sprovedeno do 2025. godine, navodi se u saopštenju.
Izvršni direktor Autoliva Mikael Brat (Mikael Bratt) izjavio je da kompanija namerava da pojednostavi i konsoliduje način rada u svim oblastima.
„Kompanija nastavlja da pregovara sa svojim klijentima kako bi osigurala cene koje su odraz visoke inflacije. To je za nas trenutno najveći izazov, da nađemo rešenje sa kupcima u Evropi“, istakao je Brat.
Iz Autoliva su dodali da su troškovi u januaru bili najgori u protekle tri decenije i da se još uvek nisu stabilizovali, odnosno pali na niži nivo.
Švedski proizvođač vazdušnih jastuka i pojaseva nije jedini koji je najavio otpuštanja zaposlenih. I Volvo Cars je saopštio da će ugasiti 1.300 radnih mesta, dok je proizvođač električnih automobila Polestar saopštio da ostaje bez 10 odsto svoje radne snage.
S druge strane, prema poslednjoj analizi Expert Market Research-a (EMR), očekuje se da će globalno tržište vazdušnih jastuka za automobile godišnje rasti po 4,8 odsto u periodu 2023-2028.
Kako se navodi u analizi EMR-a, potreba za ovim bezbednosnim elementom unutar vozila biće veća zbog neopreznije vožnje učesnika u saobraćaju, i samim tim povećane potražnje.
„Očekuje se da će tržište vazdušnih jastuka za automobile biti vođeno povećanim regulatornim standardima za bezbednost vozila, kao i globalnim povećanjem svesti o bezbednosti u automobilima. Na razvoj tržišta takođe u velikoj meri utiču strogi propisi različitih vlada koji zahtevaju od proizvođača automobila da ugrade vazdušne jastuke u svako vozilo kako bi smanjili broj smrtnih slučajeva. Na primer, da bi novi putnički automobili bili bezbedniji indijska vlada je postavila dvostruke vazdušne jastuke kao uslov od 1. aprila 2021. godine“, objašnjava EMR.
Tehnologija naduvavanja vazdušnih jastuka menja se u skladu sa novim trendovima. Tako veći broj ovih proizvoda dolazi i zbog potrebe da se ugrađuju kao zaštita od bočnih udara, što ranije nije bio čest slučaj.
Globalno tržište vazdušnih jastuka procenjeno je na 27,6 milijardi dolara u 2020. godini, a predviđa se da će dostići 47 milijardi dolara do 2030. godine, objavio je Allied Market Research.
„Očekuje se da će faktori kao što su sve veći razvoj svesti potrošača o bezbednosnim karakteristikama vozila, rast u automobilskom sektoru i konkurencija među proizvođačima originalne opreme pokrenuti rast tržišta vazdušnih jastuka“, ističe AMR i dodaje da uvođenje vazdušnih jastuka u dvotočkaše i niski troškovi proizvodnje u zemljama u razvoju pružaju unosne prilike za rast na ovom tržištu.
Glas javnosti/ A05S