Fordov novi patent predlaže da vozila neprestano prikupljaju podatke o brzini okolnog saobraćaja koristeći radar ili lidar i beleže prekršioce.
Ista kompanija koja je nekada želela da patentira automobile koji se sami vraćaju u salon ako vlasnik ne plaća rate, sada ima novu ideju za upotrebu tehnologije na način koji se većini vozača verovatno neće dopasti.
Prijava Kancelariji za patente i žigove SAD-a objavljena 18. jula pod nazivom "Sistemi i metode za otkrivanje prekršaja prekoračenja brzine" opisuje način na koji Fordova vozila mere brzine automobila pomoću kamera i senzora, a zatim potencijalno prijavljuju te prekršaje policiji.
Prijavu patenta, koju je prvo otkrio Motor Authority, sadrži dijagram toka koji objašnjava logiku koja bi upravljala sistemom.
Automobili bi konstantno sakupljali podatke o brzini okolnog saobraćaja. Ako se utvrdi da određeno vozilo premašuje ograničenje brzine, tada će uključiti kameru i početi snimanje.
Takođe bi "odredilo jednu ili više identifikacionih karakteristika drugog vozila", kako bi se stvorio zapis koji bi mogao pomoći vlastima da pronađu prekršioca. Iz automobila bi se podaci slali dodatnim povezanim nadzornim uređajima i/ili policiji.
Patent predlaže više načina na koje bi sistem za snimanje mogao da funkcioniše. Jedna opcija uključuje kameru od 360 stepeni ili mrežu kamera koje beleže svu aktivnost. Druge opcije uključuju prepuštanje kontrole kamere policiji tokom ovih scenarija. U tekstu patenta se napominje i vrednost koju bi ovo bogatstvo informacija imalo na sudovima.
Možda se nekima ovo čini kao korisna ideja. Verovatno smo svi imali iskustvo kada neko projuri pored nas, a mi pomislimo "gde je sad policija?".
Ako bi se takav sistem koristio za odvraćanje od istinski bezobzirne, prebrze vožnje, to bi moglo biti pozitivno. Ali bojazan je da bi se ovo najviše koristilo za hvatanje vozača koji voze malo iznad ograničenja i za punjenje budžeta.
To što je Ford patentirao ovaj sistem ne znači i da rade na njegovom razvoju. Sve automobilske kompanije stalno patentiraju razne sisteme i stvari, a većina njih ostaju samo ideje koje se nikada ne ostvare. To je dobra stvar, jer sumnjamo da bi se kupcima dopala ideja da njihovi automobili postanu automatski doušnici policije, piše Jutarnji.hr.
Glas javnosti /D03S