Prodaja nemačke Folksvagen (Volkswagen) grupe nastavila je uzlazni trend u maju sa 763.800 prodatih vozila, što je 16 odsto više u odnosu na isti mesec prošle godine, izvestila je grupa u petak iz Volfsburga.
Grupacija je, zajedno sa svojim konkurentima, bila pogođena globalnom nestašicom elektroničkih komponenti koja se nastavila u zimu zajedno s posledicama pandemije.
U aprilu je grupa pokazala porast od gotovo 40 odsto u odnosu na april prošle godine.
Oporavak je bio očigledan u Kini, najvećem tržištu grupe, gde je prodato 260.200 vozila samo u maju, što je porast od 11,9 odsto u odnosu na prošlu godinu.
Porast je zabeležen u Zapadnoj Evropi, za 21,6 odsto, Severnoj Americi, za 9,2 odsto, i Istočnoj Evropi, za 30,9 odsto.
Nasuprot tome, prodaja u Južnoj Americi pala je za 4,8 odsto, a sada je stiglo novo saopštenje iz kompanije Folksvagen koje se, čini nam se, ljubiteljima ove marke neće dopasti.
– Modeli koji se prodaju u malim količinama više ne bi trebali da imaju naslednike naslednike – objasnio je šef Volkswagena Thomas Šafer prilikom predstavljanja nove korporativne strategije. Pre svega on misli na kupe Arteon, a takođe je već poznato da u Evropi neće biti novih izdanja limuzine Passat karavn i kompaktnog monovolumena Touran. Umesto toga, Šafer želi da se usresredi na temeljne modele, koji bi trebali da poboljšaju finansijski rezultat brenda.
Ideja je da se smanje i i opcije opreme unutar jednog modela, a primer je električna limuzina ID.7 za koju postoji devedeset devet posto manje mogućnosti konfiguracije nego kod Golfa 7. Takođe, kompanija želi da optimizuje iskorišćenost svih kapaciteta svojih fabrika širom sveta kako bi povećala profitabilnost i fleksibilnije reagovala na fluktuacije potražnje i tržišta. Mere su deo velikog programa štednje kojim marka Volkswagen do 2026. godine namerava da poveća svoju zaradu za 10 milijardi evra.
Glas javnosti B010S