Iako je u većini zemalja dozvoljeno voziti zimske gume i tokom toplijih meseci (uz neke izuzetke, poput Italije, gde postoje posebni propisi), korišćenje zimskih pneumatika tokom leta utiče na upravljanje, povećava buku i potrošnju goriva.
Osim toga, materijal od kog su pravljene zimske gume nije prilagođen visokim temperaturama, što može dovesti do znatnog produženja puta kočenja.
Jedan od osnovnih, ali i najvažnijih zadataka u prolećnoj nezi automobila je detaljno pranje. Posle zime, preporučuje se poseta autopraonici koja nudi i pranje šasije. Ipak, ručno pranje ostaje najefikasniji način da automobil zablista, navodi se u korisnom tekstu na zvnaičnom sajtu Škode.
Kod beskontaktnih peraonica, posebnu pažnju treba obratiti na lukove točkova i kočione čeljusti. Pranje motora zabranjeno je izvan specijalizovanih servisa koji mogu da zbrinu kontaminiranu otpadnu vodu.
Prilikom pranja prednje maske automobila, treba biti izuzetno oprezan - jak mlaz vode pod visokim pritiskom može oštetiti proreze hladnjaka iza rešetke.
Kod farbanih delova karoserije, potrebno je poštovati preporučenu udaljenost mlaznice pritisnog perača. Takođe, nikada ne perite ili polirajte automobil pod direktnim suncem jer kombinacija UV zračenja i hemikalija može trajno oštetiti lak.
Proleće je idealno vreme da se očisti i unutrašnjost vozila. Prašina, vlaga i nečistoće koje su se nakupile tokom zime mogu se lako ukloniti uz temeljno usisavanje i čišćenje enterijera.
Održavanje i provera tečnosti u vozilu jednostavan su zadatak. Nivo motornog ulja proverava se pomoću merne šipke, a rashladna tečnost (obično roze boje) mora se nalaziti između oznaka MIN i MAX kada je motor hladan. Kada temperature porastu, zimska tečnost za vetrobransko staklo treba da se zameni letnjom, koja je efikasnija u uklanjanju insekata.
Brisače takođe treba pregledati. Ako su oštećeni, krti ili ostavljaju tragove, vreme je za zamenu. Uvek se preporučuju originalne metlice koje su usklađene s aerodinamikom automobila, zakrivljenjem stakla i pritiskom.
Kod pojedinih modela, brisači moraju da se postave u servisni položaj pre zamene. To se radi tako što se ručica brisača pritisne nadole duže od jedne sekunde, u roku od 10 sekundi nakon gašenja motora.
Znate li da brisač vetrobranskog stakla pređe i do 1.600 kilometara godišnje po staklu, u prosečnim uslovima padavina?
Zamena filtera u kabini deluje jednostavno, ali može biti komplikovana. Ako se ne uradi pažljivo, prljavština može da uđe u ventilacioni sistem i izazove štetu. Neki Škoda modeli zahtevaju poseban alat koji sprečava upad nečistoće, pa se preporučuje da zamenu filtera obavi ovlašćeni servis.
Filter kabine treba menjati na svake dve godine.
Postoje i radnje koje nije moguće obaviti kod kuće, a koje zahtevaju stručnost i specijalizovanu opremu. Zato se preporučuje poseta servisu pre prolećne sezone. Škoda servisni centri nude prolećni servis po promotivnim cenama, a sve radove obavljaju obučeni tehničari prema preporukama proizvođača.
Komponente koje se proveravaju tokom prolećnog servisa:
Pre leta obavezna je provera rada klima uređaja, kao i eventualno dopunjavanje rashladne tečnosti. Loše održavana klima može uticati na efikasnost hlađenja i izazvati neprijatne mirise u kabini.
Dodatno, vlasnici mogu zatražiti i druge usluge kao što su čišćenje klima sistema, provera i podešavanje geometrije točkova ili zamena/popravka komponenti šasije.
Neravnomerno trošenje zimskih guma može ukazivati na probleme sa poravnanjem. Oštećeni ili istrošeni elementi vešanja, poput tvrdih ili ispucalih gumenih delova, mogu izazvati dodatno opterećenje i lančane kvarove.
Neispravni amortizeri ne samo da smanjuju udobnost, već i bezbednost, i doprinose neravnomernom habanju guma ("vakuum efekat").
Ako se pri proveri ne uoče oštećenja na ležajevima, kuglama, oprugama ili amortizerima, odmah se može izvršiti podešavanje poravnanja pomoću preciznih laserskih uređaja.
Kod automobila sa naprednim sistemima asistencije vozaču, neophodna je i kalibracija senzora, kako bi svi sistemi ispravno funkcionisali.
Glas javnosti /U01S