Mediji tvrde da je NHTSA upozorio ‘ARC’ na opasne posledice tehničkih kvarova pumpi i vazdušnih jastuka za vozače, a da o tome već postoje dokazi iz istraga u nekoliko saobraćajnih nesreća sa aktiviranjem vazdušnih jastuka, u kojima su vozači povređeni oštrim metalnim komadima koji lete iz vazdušnih jastuka u njih.
“S druge strane, dobavljač pumpi za naduvavanje vazdušnih jastuka osporava potrebu sprovođenja bilo kakvog širokog povlačenja proizvoda”, navodi CNN. A WSJ ide dalje i tvrdi da je istragom utvrđeno da su dotične pumpe ugrađene u 6,8 miliona vozila, iako napominje da NHTSA tek treba da objavi zvaničan broj vozila obuhvaćenih akcijom ili, ističe list, sveobuhvatan spisak uključenih modela.
Naduvači vazdušnih jastuka za koje su regulatori upozorili da bi mogli eksplodirati u sudaru i prskati unutrašnjost automobila metalnim gelerima pronađeni su u najmanje 50 različitih modela vozila koji obuhvataju 15 marki automobila, prema evidenciji podnetim u okviru federalne istrage o bezbednosnim propustima.
Američki mediji upozoravaju da bi regulatori trebalo da što pre naprave listu marki automobila sa upitnom opremom kako bi pomogli vozačima da utvrde da li njihovi automobili imaju potencijalno opasne ili smrtonosne uređaje. Najmanje dve osobe su poginule, izvestio je WSJ, pozivajući se na NHTSA, a više je povređeno u sudarima u kojima su eksplodirali vazdušni jastuci njihovih vozila, šaljući oštre metalne krhotine na vozača i putnike. Prema istim izvorima, neke žrtve su pogođene gelerima u glavu i lice.
CNN-ovi izvori NHTSA otkrivaju da je regulator pronašao devet incidenata koji su uključivali vazdušne jastuke sa spornim pumpama za naduvavanje i da je jedna osoba poginula u tim incidentima. Isti izvori navode da je predmetna oprema instalirana od 2000. do 2018. godine i da će General motors (GM) povući milion automobila sa tržišta zbog tehničkih kvarova na pumpama za naduvavanje vazdušnih jastuka. Dokumenti koje je proizvođač automobila dostavio NHTSA pokazuju da je GM identifikovao najmanje 25 drugih modela napravljenih sa potencijalno eksplozivnim uređajima za vazdušne jastuke, uključujući one koji se prodaju pod brendovima Cadillac, Chevrolet i GMC, za koje nije objavio opoziv, navodeći da je broj vozila koje GM mora da opozove mogla bi dostići 3,6 miliona.
Prema WSJ, novine su zatražile od NHTSA spisak vozila na koja se odnosi zahtev za povlačenje, ali je regulator odbio, napominjući, prema WSJ, da je sav javni materijal o njegovoj istrazi dostupan na njegovoj veb stranici.
“Agencija je saopštila da će rizik povezan sa uređajima za naduvavanje vazdušnih jastuka, ako se ne reši, dovesti do novih incidenata u budućnosti”, navodi list.
Portparol ARC Automotive-a takođe nije odgovorio na pitanja WSJ-a o tome da li zna koje marke i modeli su opremljeni pumpama za naduvavanje i odbio je da da novinama više detalja o spornoj opremi.
“Proizvođač delova osporio je tvrdnju agencije da su njeni naduvači neispravni, rekavši da je poznatih incidenata bilo malo i izolovanih među ukupnom populacijom vazdušnih jastuka sa ovim uređajima, i da nije identifikovan osnovni uzrok”, navodi WSJ.
Američki mediji citiraju izjavu BMW-a o ugradnji sporne opreme da “BMW, prema dosadašnjim saznanjima, nije pogođen ovim specifičnim problemom”. S druge strane, WSJ navodi da je pet BMW modela, uključujući nekoliko varijanti X5, osumnjičeno za ugradnju opasnih pumpi za naduvavanje. I pet Audi modela, prema istom izvoru, imaju isti problem, prenosi B02S.