Iako je EU uvela carine na uvoz kineskih električnih automobila, koji osnovnim cenama „ubijaju“ evropske proizvođače, e-vozila iz azijske zemlje po svemu sudeći neće tako lako dozvoliti da budu „potisnuti“ sa jednog od najvećih tržišta.
Takse na uvoz električnih vozila iz Kine idu i do ogromnih 35 odsto, a najpogođeniji je ujedno i najpopularniji električni „kinez“ – BYD.
Ipak, popularnost ili komercijalna snaga ovog električnog proizvođača, bar za sada, uspešno „trpi“ carinske filtere, što može nagovestiti i detalj sa Aerodroma „Frederik Šopen“, glavne vazdušne luke u velikoj evropskoj prestonici – Varšavi.
Dakle, tamo gde je svakodnevni protok velikog ljudi, koji dolaze sa svih strana Evrope, pa i sveta, i tamo gde su samim tim prostori za reklamiranje među najskupljim, Kinezi su izložili svoj električni adut.
Svi putnici koji „protutnjaju“ kroz poljski aerodrom ne mogu a da ne primete atraktivnu reklamu za kineski BYD sa postavljenim vozilom.
Ovaj model nazvan SEAL, mora se priznati, izgleda zaista zanimljivo, stoga i ne čudi što zaista privlači veliku pažnju prolaznika, od kojih mnogi zastanu da ga pogledaju. Dok pojedini zagledaju BYD sa svih strana, neki prave i „selfije“ sa njim.
Isporuka ovog električnog sedana u Evropi je počela u novembru, a početna cena iznosi 44.900 evra.
Inače, kineski proizvođač električnih vozila dodaće tri zastupništva svojoj prodajnoj i servisnoj mreži u Mađarskoj, prema izveštaju mađarske novinske agencije MTI.
Ugovor je u Budimpešti potpisao generalni direktor BYD Europe Michael Shu s tri maloprodajna partnera za otvaranje novih zastupništava u Győru, Pečuhu i Szegedu u prvom kvartalu 2025.
Michael Shu rekao je da su sporazumi prekretnica na putu ka potpunoj nacionalnoj mreži u Mađarskoj.
Očekuje se da će BYD-ova fabrika u Szegedu uskoro početi s radom, ali je rekla da je BYD već vodeći na mađarskom tržištu potpuno električnih automobila od jula.
Ovogodišnji podaci o prodaji biće objavljeni tek kasnije, ali kažu da će BYD Mađarska imati rekordnu godinu.
Glas javnosti /B09S