Glas Javnosti

Da li je bolje ubaciti u prvu ili povući ručnu kočnicu, kada parkirate auto?

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Parkirate auto, ugasite motor i trebali biste… Bolje ubaciti u prvu ili povući ručnu kočnicu? Pokušćemo rešiti ovaj problem za trenutak.

A zapravo, na samom početku možemo reći da je … jednako dobro rešenje ubaciti u prvu i povući ručnu kočnicu. A to samo pokazuje koliko rešavanje ovog spora može biti komplikovano. Pogotovo što konkretan odgovor na pitanje postavljeno u naslovu zaista uveliko zavisi o vozaču.

Ubacite u prvu. Ovo je dodatna sigurnost!

Pa uzmimo prvo menjač. Prvo, vredi istaknuti da nema razloga zašto bi vozač trebao ostaviti automobil u leru. Zaključavanje menjača menjanjem stepena prenosa dodatna je zaštita – u situaciji kada bi se ručna kočnica otpustila. To ni na koji način ne opterećuje menjač i ne izlaže ga kvaru - prenosi zanimljivostioautomobilima.


Bez obzira na to stoji li automobil na ravnoj ili kosoj površini. Prebacivanje u stepen prenosa posebno je važno kod starijih automobila, odnosno onih kod kojih je rizik od otpuštanja ručne kočnice i otkotrljanja vozila posebno velik.

Ručna kočnica u mirovanju: povući ili ne?

Ručnu kočnicu takođe vredi povući. A za to postoje dva razloga. Pre svega, ako je vozilo imobilizirano sa menjačem, još uvek je teško pomično. Opseg pokreta je doslovno nekoliko centimetara, ali se uvek događa. Ručna kočnica će zaustaviti vozilo tačno na mestu gde trenutno stoji. Kod nekorišćenja kočnice korozivni procesi napreduju brže.

Kada je bolje izostaviti ručnu?

Ručnu kočnicu treba izostaviti uglavnom kada je automobil, na primer, star nekoliko godina i vozač se boji da će ručna kočnica zamrznuti kada se parkira zimi. Osim toga, rešenje nije najbolje kada se stariji automobil ostavlja dugo stajati. Zatezanje ručne kočnice takođe gubi smisao kada ručna kočnica radi labavo u automobilu i de facto ne radi. Tada je, međutim, neophodna intervencija mehaničara.

Kada ste parkirani, uvek je najbolje ubaciti u prvu brzinu, međutim dobro je uzeti u obzir ručnu kočnicu. Od toga se može odustati, pre svega, u slučaju starijih automobila ili onih koji će duže biti van upotrebe. U ovom trenutku, međutim, vredi se prisetiti da u modernim automobilima ručno povlačenje polako prestaje biti … opcija. Zadnje kočnice sa električnim pogonom aktiviraju se automatski čim vozač ugasi motor.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR