Milan Nedeljković, šef proizvodnje BMW-a, takođe predlaže, u članku objavljenom u subotu u novinama Münchner Merkur, poseban pristup gradskim centrima i besplatan parking za e-vozila da bi se povećala potražnja.
"Kad bi vas u gužvi stalno prolazili električni automobili, mnogi bi sigurno razmislili o prelasku", rekao je Nedeljković.
Rekao je da bi takav povlašćeni tretman bio alternativa planiranoj EU zabrani SUS motora, dodajući da državni podsticaji za kupovinu dugoročno nisu razumni.
Uprkos kritikama na račun Nemačke kao proizvodne lokacije, BMW ovde značajno povećava proizvodnju, rekao je Nedeljković. "Ove godine ćemo u Nemačkoj proizvesti više od milion automobila", rekao je Nedeljković, koji je takođe član uprave BMW-a.
Prošle godine BMW je proizveo 936.000 automobila u svojim fabrikama u Dingolfingu, Minhenu, Regensburgu i Lajpcigu, dok je u Kini napravio 729.000 automobila, a u Sjedinjenim Državama 411.000. To iznosi 2,66 miliona automobila širom sveta.
Nedeljković je rekao da je kompanija uložila pet milijardi evra (5,5 milijardi dolara) u nemačke pogone u poslednjih pet godina i da je profitabilna.
"Ali jasno je da konkurencija postaje sve teža u našoj matičnoj bazi." Razlozi su, kaže, birokratija, skupa energija i visoki troškovi lokacije. Industriji je takođe potrebna čvrsta drumska mreža, pouzdana železničku usluga i digitalna infrastruktura, dodao je.
"Trenutno, međutim, doživljavamo egzodus industrijskih firmi, posebno u sektoru srednje veličine i među dobavljačima. Ono što u stvari trebamo je upravo suprotno", rekao je član uprave BMW-a - "naime uspostavljanje novih tehnologija."
Glas javnosti/ A05S