Glas Javnosti

AUTOMOBILSKE GUME I ZAGAĐENJE PRIRODE: Regulatori traže da se "izmisli novi točak"

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Nova istraživanja, naručena od strane klimatskih aktivista, ukazuju na toksičnost guma, koje u proseku sadrže oko 200 komponenti i hemikalija - često dobijenih iz sirove nafte. Na proizvođače se vrši pritisak da osmisle alternativna rešenja i tako se priključe zelenoj tranziciji, zaštiti okoline i smanjenju CO2. Revnosni zaštitnici klime koji, valjda, sa zebnjom očekuju svaku vremensku prognozu,

Naime, regulatori sada traže da proizvođači guma praktično izume novi točak, jer su revnosni zaštitnici pažnju usmerili na zagađenje od guma koje će se povećavati sa rastom broja električnih vozila što će, kako kažu, potkopati ekološke karakteristike tih automobila.

Tržišni rivali


Kada gume dođu u kontakt sa asfaltom, stvaraju se sitne i ispuštaju u okruženje, tvrde regulatori. Dodatna težina električnih vozila povezana s njihovim baterijama znači da ovaj oblik zagađenja o kome se malo raspravlja (s pravom), postaje sve veći problem, jer se u svetu proizvede oko dve milijarde svake godine.


Veliki proizvođači, uključujući Goodyear, Bridgestone, Michelin i Continental, takođe pokušavaju da se odbrane od konkurencije jeftinijih kineskih rivala, koji su prvi optuženi da rade protiv majčice Zemlje.

Pronalaženje alternative


Nova istraživanja, naručena od strane klimatskih aktivista, pokazuju toksičnost guma, koje u proseku sadrže oko 200 komponenti i hemikalija, često dobijenih iz sirove nafte, pa se sada vrši pritisak na proizvođače da osmisle alternative, po mogućnosti što skuplje, kako to već biva kada se priča o zelenoj tranziciji, zaštiti okoline i smanjenju CO2.

I dok kritičari kažu da gume sadrže mnoge otrovne i kancerogene jemikalije, zasad postoji pravi konsenzus samo oko jedne supstance, a to je – 6PPD, antioksidansa i antiozonanta koji se nalazi u svim gumama i smanjuje pucanje. Očekuje se da će ove godine vlast Kalifornije biti prva t koja će zahtevati od proizvođača guma da pokažu da traže alternativu za 6PPD – čiji je degradirani oblik smrtonosan za neke ribe, a pronađen je u ljudskom urinu u južnoj Kini koja Zapadna pravila i molbe oko klime ignoriše.

Novi standardi

Nadolazeći propisi Evropske unije o emisiji Evro 7 po prvi put će postaviti standarde za gume. Uz sve te izazove, proizvođači će morati da razviju proizvodnju guma koje ispuštaju manje štetnih supstanci za teška električna vozila, za koje su Michelin i Goodyear objavili da se troše do 50% brže od klasičnih automobila.


Sada ispada da je nenamerna posledica električnih automobila veće zagađenje gumama, osim ukoliko ne smislimo bolje gume. Iz Michelina i Continentala su poručili da će, verovatno, biti potreban kolektivni napor cele auto industrije.

- Naša odgovornost nam nalaže da se pobrinemo za ovo i pronađemo rešenje za 6PPD - rekao je Tomas Kramer iz Continentala.

Teško do zamene 6PPD


Komponenta 6PPD je razvijena tokom Korejskog rata, a istraživanje pokazuje da kada 6PPD reaguje s kiseonikom ili ozonom stvara 6PPD-kinon, koji se smatra odgovornim za masovnu smrt Coho lososa na zapadnoj obali SAD-a. Kalifornijski regulatori kažu da je uticaj 6PPD-a na ljudsko zdravlje nejasan, ali dovršavaju dokumente koji bi od proizvođača guma mogli da zahtevaju analizu sigurnijih alternativa.

Industrija guma poručuje da je teško pronaći zamenu za 6PPD, jer svaka nova hemikalija mora da spreči degradaciju i pucanje guma, bez uticaja na druge karakteristike gume, prenosi M01S.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR