Glas Javnosti

А У СРБИЈИ ТЕХНИЧКИ ПРЕГЛЕД НЕМОГУЋА МИСИЈА: Европосланици за смањење загађења ЦО2 из аутомобила за 40 одсто до 2030. године

Auto-moto
Autor: Глас јавности / Бета / од 04.10.2018.

Европосланици су за смањење загађења угљен-диоксидом (ЦО2) из издувних гасова нових аутомобила и комбија за 40 одсто до 2030. године и покушаће да убеде 28 чланица Европске уније да подрже ту идеју, упркос примедбама моћне аутомобилске индустрије.

Предложено смањење о којем су се европосланици договорили данас, компромис је између еколога који су желели строже обавезе и оних који су желели да избегну превише штете по аутомобилску индустрију.

Земље ЕУ ће овог месеца расправљати о мерама за то. Произвођачи аутомобила у ЕУ упозоравају да ће оштро смањење загађења затворити радна места.

 


Састав издувних гасова аутомобила је постао велики проблем у Европи од септембра 2015. године, када је "Фолксваген" признао да је уградио систем који је дизел-моторима омогућавао да варају на америчким тестовима емисије гасова.


То је довело до широког преиспитивања свих дизел-мотора и до открића да су многи испуштали далеко више загађујућих материја на путу него при тестирању. Било је говора о забрани старијих дизел-мотора у неким градовима и о укидању субвенција за дизел-гориво које су подстакле продају.

Првобитно, Одбор Европског парламента за животну средину је желео смањење од 45 одсто, али, под притиском највеће политичке групе, хришћанских демократа из Европске народњачке странке (ЕПП), смањење је сведено на 40 одсто. Европска комисија се залагала за 30 одсто.

Министри држава ЕУ за животну средину ће на састанку следећег уторка расправљати о том питању, а коначна одлука се не очекује пре децембра.

Став Немачке ће бити кључни. До сада је владајућа коалиција у највећој економији ЕУ подржавала скромнији циљ који је поставила Европска комисија.

Генерални секретар Удружења европских произвођача аутомобила АЦЕА, Ерик Јонерт је рекао да је "40 процената по нашем мишљењу превише" и да се Комисија слаже с Удружењем да ће "све изнад 30 процената изазвати велике друштвене последице".

Стручњаци кажу да би за знатно смањење емисије штетних гасова произвођачи морали да продају више хибридних и електричних аутомобила. За сада купци оклевају с куповином електричних због забринутости за трајност батерија које су скупе и због доступности станица за њихово пуњење.

Немачко удружење аутомобилске индустрије, које представља водеће произвођаче - "Фолксваген" и BMW, оптужило је Европски парламент да поставља "потпуно нереалне циљеве".

"Он игнорише техничку и економску изводљивост", рекао је председник тог удружења Бернхард Матес у саопштењу. "Неће бити могуће остварити те циљеве у том року", додао је он, тврдећи да "европосланици доводе у опасност радна места у многим европским земљама".

Глас јавности / Бета / од 04.10.2018.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS



KOMENTAR