Izgradnja prvog trajnog električnog puta na svetu, koji će puniti baterije električnih vozila u pokretu, počinje u Švedskoj.
Ta zemlja je prethodno već sprovela četiri pilot-projekta, odnosno konstruisala četiri privremene elektrifikovane deonice, uključujući i jednu u gradu Lundu.
Sweden is building the worlds first permanent electrified road for EVs to charge while driving.
— Jyotilaxmi Kurup (@PanchvatiNasik) April 30, 2023
On an electric road, cars and trucks can recharge while driving.
Experts say dynamic charging allows them to travel longer distances with smaller batteries, and to avoid waiting at pic.twitter.com/A8LKLXiawM
Međutim, ova nova deonica puta u dužini od 21 kilometara će biti trajna. Tu elektrifikovanu saobraćajnicu gradi Trafikverket – švedska uprava za saobraćaj, koja trenutno traži izvođače za taj projekt.
Trafikverket još uvek nije odabrao tehnologiju punjenja baterija koju će primeniti u ovom revolucionarnom projektu, ali očekuje se će kompletno projektovanje i izgradnja biti završeni 2025. godine, nakon čega će ubrzo saobaćajnica biti puštena u rad.
Tri opcije za ugradnju "struje" u kolovoz su u opticaju: nadzemne instalacije, prizemne električne šine na površini puta koje električnu energiju prenose putem vođice (nalik tramvajskoj troli) koja se nalazi ispod vozila ili induktivne zavojnice ugrađene u put koje struju do vozila prenose bežičnim putem.
e-roads now a reality, Sweden is now turning highways into permanent electrified roads - the first of its kind in the world.
— Joshua Akandwanaho (@akajosh1) July 3, 2023
On an electric road, cars and trucks can recharge while driving.
Experts say dynamic charging allows them to travel longer distances with smaller… pic.twitter.com/2skcL8dwqw
Prva deonica koja će biti elektrifikovana nalazi se na auto-putu E20, koji od Stokholma na severoistoku, ide preko Geteborga, do Malmea na jugu. Sama elektrifikovana deonica se proteže između Halsberga i Erebroa, i namerno je odabrana pošto je to jedan od glavnih saobraćajnih koridora za komercijalni prevoz robe.
Švedski Tehnološki univerzitet Čalmers u martu je objavio studiju u kojoj se sugeriše da bi kombinacija električnih saobraćajnica (na 25 odsto najprometnijih nacionalnih i evropskih puteva) i kućnog punjenja električnih vozila prestavljala optimalno rešenje za prelazak na električna vozila.
U tom slučaju bi, prema tvrdanja naučnika, baterije u električnim vozilima mogle da budu znatno manje.