Glas Javnosti

BEZVOLJNOST KAO RAK-RANA SRPSKOG FUDBALA: Kako da zanima navijače, kad ni oni koji žive od njega ne daju 'ni pet para'?

Fudbal
Autor: Glas javnosti

Pandemija korona virusa zatvorila je kapije stadiona širom sveta, pa se i utakmice domaće Superlige od početka sezone 2020/2021 igraju pred praznim tribinama. Kako je nemoguće do navijača doći na uobičajen način, klubovi su prinuđeni da pažnju privlače preko društvenih mreža. Pitanje koje se nameće je - kako su se snašli u ovoj situaciji, i da li su uspeli da se prilagode novonastaloj situaciji?

Crvena zvezda

Crveno-beli u poslednjih nekoliko godina postižu sjajne rezultate ne samo na terenu, već i na društvenim mrežama. Tako Zvezda na Fejsbuku ima 782,112 pratilaca, na Instagramu preko 420.000, dok crveno-bele na Tviteru prati više od 120.000 tviteraša. Na poverenje Zvezda uzvraća velikim brojem zanimljivih sadržaja i to na dnevnom nivou, pa za svakoga ko prati crveno-bele ima po nešto. Na ove brojke bi trebalo dodati i 28.000 pratilaca naloga koji se bavi omladinskom školom crveno-belih.

Partizan

Drugo mesto po broju pratilaca očekivano drži Partizan. Crno-beli su nešto malo manje posvećeni društvenim mrežama od "večitog rivala", pa se sadržaji najčešće odnose na utakmice, zbog čega ume da prođe i nekoliko dana između objava. Na Fejsbuku Partizan ima 441,984 pratioca, na Tviteru crno-bele prati nešto manje do 70.000 korisnika, dok na Instagramu u Humskoj broje 153.000 fanova.

Vojvodina

Klub iz "srpske Atine" prati 20.945 navijača na Fejsbuku, na Tviteru ima 3,167 pratilaca, dok su na Instagramu uspeli da sakupe više od 12.000 pratilaca. Pohvalno je to što marketing Vojvodine dosta pažnje posvećuje animaciji navijača koji svakog dana mogu da očekuju neki novi sadržaj.

Spartak Subotica

Subotičani su na Fejsbuku došli do 4,500 hiljade, na Tviteru objave prati 1,816 korisnika, dok na Instagramu Spartak prate 3,952 korisnika. Subotičani društvene mreže koriste najviše kako bi izbacili sadržaj vezan za utakmice. 

Voždovac

Poruke sa krova tržnog centra u Zaplanjskoj neretko su izazivale oduševljenje kod ljubitelja fudbala u Srbiji zbog svoje duhovitosti, a razbijanje šablona koji postoji u Srbiji kada je u pitanju korišćenje društvenih mreža i doza zdravog humora nalog Voždovca načinila je jednim od najpraćenijih, ako izuzmemo "večite" i Vojvodinu. Tako Voždovac na Tviteru ima 4,249 pratilaca, više od Fejsbuka, gde ih prati nešto preko 4,000 ljudi, dok je na Instagramu broj pratilaca 7,327. 

Proleter Novi Sad

Fudbalski klub Proleter nema prezentaciju na društvenim mrežama.

Čukarički

Tim sa Banovog brda od društvenih mreža koristi samo Instagram, na kom imaju 8.102 pratioca.

Ranički Niš

Zvanični sajt "Reala sa Nišave" nije u funkciji, na Fejsbuku imaju 7.000 pratilaca, na Instagramu Nišlije prati 8,400 navijača, dok na Tviteru Nišlije imaju tek 258 pratilaca.

Mladost Lučani

Lučanci su digli ruke od društvenih mreža, s obzirom na to da su na Instagramu neaktivni od jula 2019. godine, Tviter nemaju, dok je na Fejsbuku poslednja stvar vezana za klub objavljena 2017. (jedna), a sa redovnom upotrebnom prestali su 2016. godine. No, to ne znači da zvanična stranica Mladosti nije aktivna, s obzirom na to da je objavljeno nekoliko reklama za besplatno kreiranje veb sajtova.

Metalac Gornji Milanovac

Stadion Metalca je gotovo uvek dobro popunjen, a velike zasluge idu marketinškoj ekipi koja se trudi da animira publiku. Izuzetno interesantan zvanični sajt kluba, odeljak posvećen navijačima i svakodnevna aktivnost na Instagramu (1,994) i Fejsbuku (3,951) doprinele su tome. 

TSC Bačka Topola

Fantastične partije prošle sezone i izlazak u Evropu, a zatim i briljantni nastupi u kvalifikacijama za Ligu Evrope gde je FCSB bio bolji u antologijskoj utakmici (6:6) naterali su mnoge da se zapitaju ko je ta, do tada nepoznata, ekipa? Lepo su iskoristili trenutak i "namakli" čak 9,539 pratilaca na Instagramu, dok na Fejsbuku ovu ekipu prati 7,491 osoba. Razlog je i u kvalitetnom sadržaju koji nude ljudi iz marketinga ovog kluba. 

Javor Ivanjica

Ekipa iz Ivanjice doživela je digitalni preporod dolaskom sadašnjeg tima koji vodi marketing, s obzirom na to da su uz Voždovac ubedljivo najduhovitiji i dosta polažu na kreativnost. Ne toliko sadržajem, koliko komentarima, pa po korišćenju društvenih mreža spadaju u sam vrh srpskog fudbala i sporta generalno. Što se brojeva tiče, 3,476 na Fejsbuku, 2,969 na Instagramu i 2,853 na Tviteru.

Inđija

U Inđiji Instagram koriste tek povremeno, neretko prođe i par nedelja između postova (614 pratilaca), na Fejsbuku klub prate 1.603 navijača,  ali su zato najaktivniji na, iznenađujuće, Tviteru - 188 navijača ih prati trenutno, no raduje inicijativa i želja da se iskoristi ova društvena mreža.

Novi Pazar

Pazarci na Fejsbuku imaju 29,792 pratioca, ali ih na Instagramu i Tviteru nema, dok je zvanični sajt kluba izgleda van funkcije, s obzirom na to da nije ažuriran u 2020. godini.

Radnik Surdulica

 Surduličani su shvatili značaj marketinga, pa je dosta pažnje uloženo u društvene mreže. Sa Fejsbukom i 4,244 nisu u vrhu domaćeg fudbala, Tviter sa 1,044 pratioca je solidan, ali zato Radnik sjajno "radi posao" na Instagramu, gde imaju 17,500 pratilaca.

Napredak Kruševac

Kruševljani su u kontaktu sa navijačima preko Fejsbuka (21,718) i Instagrama (3,726), dok je pokušano "oživljavanje" Tvitera pre nekoliko meseci, ali nije uspelo.

Rad

"Građevinari" kao glavna sredstva komunikacije za publikom koriste Fejsbuk (7,361) i Instagram (5,242), dok je Tviter u upotrebi periodično, sa 1,400 pratilaca.

Zlatibor 

Debitant iz Čajetine nema zvanični sajt, pa se navijači o dešavanjima informišu preko Instagrama (1,727 pratilaca) i Fejsbuka (4.105), na kojima je sadržaj uglavnom posvećen utakmicama.

Bačka

I u Bačkoj su uložili truda kako bi prezentacije na društvenim mrežama bile zanimljive, pa na Fejsbuku (6,285) i Instagramu (2,422) ljubitelji fudbala mogu da isprate mečeve iz perspektive tima iz Bačke Palanke.

Mačva Šabac

Šapčani Fejsbuk (7,279) i Instagram (5,049) koriste od utakmice do utakmice, dok Tviter (554) služi za situacije po potrebi.  

U trenutku kada je navijačima dolazak na tribine zabranjen a prenosa utakmica nema, društvene mreže predstavljaju savršen način za privlačenje pažnje i animiranje potencijalnih fanova. Pogled na brojke i aktivnosti klubova, kao i na trud koji ulažu u formiranje bilo kakvog imidža svog tima jasno govori da ne postoji ni delić volje kako bi se situacija iole popravila. A ako je situacija takva za nešto što je moguće popraviti uz tek malo ideje i kreativnosti, nije teško zaključiti zašto nam je fudbal i sport kao sport u globalu u stanju u kakvom se nalazi, s obzirom na to da ne postoji ni delić volje da se ono makar pomeri sa mrtve tačke u nekoj doglednoj budućnosti. 

 

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR