Kaciga je dizajnirana tako da registruje štetne vibracije koje deluju na telo vozača, što je posebno važno s obzirom na to da vozači teških mašina poput bagera i buldožera konstantno trpe niske frekvencije vibracija koje mogu uzrokovati zdravstvene probleme, uključujući oštećenje vida ili probleme sa kičmom i mozgom.
Integrisani senzor vibracija omogućava precizno merenje vibracionog opterećenja u svakodnevnom radu i na taj način značajno poboljšava zaštitu zdravlja.
Na sajmu je prikazan model kacige sa fleksibilnim piezo-elektretnim filmom koji deluje kao senzor. Ovaj film, smešten unutar kacige, detektuje vibracije koje dolaze od građevinskih vozila. Senzori zabeleže stepen deformacije filma, a generisani električni signal se šalje na eksterni računar preko bežične veze, gde se analizira i vizualizuje.
Softver koji prati kacigu u realnom vremenu prikazuje vibracije, omogućavajući da se uoči kada su granice izdržljivosti vozača premašene i predlože mere za smanjenje stresa, poput poboljšanja amortizacije sedišta ili planiranja pauza.
Ovo je naročito važno jer vibracije u frekvencijskom rasponu od 4Hz do 6Hz predstavljaju opasnost za kičmu, dok su glava i oči posebno osetljivi na frekvencije između 20Hz i 30Hz.
Dodatno, uz pomoć ekspertize Fraunhofer Instituta za integrisane sklopove IIS u Erlangenu, razvijen je sofisticiran sistem za analizu podataka koji omogućava identifikaciju frekvencijskih opsega u kojima su vibracije posebno intenzivne, pružajući tako detaljan profil vibracija za svako građevinsko vozilo.
Glas javnosti/ B05S