Glas Javnosti

Mnogo mejlova je stres za generaciju Z: Osećaju da nema granice između posla i života

Društvo
Autor: Glas javnosti

Većina ljudi kaže da pregršt mejlova koje dobijaju svakog dana predstavlja stres za njih, prema nedavnom istraživanju 2.000 američkih kancelarijskih radnika iz Babbela, platforme za učenje jezika. Ali radnici koji pripadaju generaciji Z, starosti od 18 do 24 godine, najverovatnije će dozvoliti da se te poruke gomilaju.

Više od trećine, 36 odsto, zaposlenih iz generacije Z je kazalo da ima više od 1.000 nepročitanih e-poruka u prijemnom sandučetu, u poređenju sa 18 odsto kancelarijskih radnika.

Takođe je veća verovatnoća da će druge starosne grupe da kažu da su poslali imejl zbog kojeg žale, a 1 od 5 profesionalaca iz generacije Z tvrdi da „veoma često“ žale zbog e-poruka koje šalju.

„Iz naših otkrića, čini se da se generacija Z najviše bori sa stresom zbog e-pošte i nagomilavanja nepročitanih mejlova zbog kombinacije faktora“, rekao je Esteban Touma, stručnjak za lingvistiku i kulturu u Babbelu.

„Na komunikacijske preferencije generacije Z u velikoj meri utiče rasprostranjenost platformi za trenutne poruke i društvenih medija“, naveo je on.

Platforme kao što su Snapchat i Instagram, na primer, daju prioritet trenutnoj komunikaciji, neformalnosti i vizuelnim znacima.

,,Strukturirana i formalna priroda komunikacije putem e-pošte mnogima može da izgleda nepoznato i komplikovanije“, istakao je Touma. 

Razlike u stilovima komunikacije mogu podstaći sagorevanje

Neusklađena očekivanja i iskustva sa stilovima komunikacije, bilo putem e-pošte, poruka ili uživo, mogu da imaju veliki uticaj na angažovanje zaposlenih. U nekim slučajevima može da dođe do sagorevanja.

Keli Antonio (25) je rekla da su komunikacijski izazovi doprineli burnout-u na njenom prvom poslu u kompaniji. Počela je da radi sa skraćenim radnim vremenom u maloprodajnoj kompaniji na poslednjoj godini fakulteta i brzo je preuzela sastanke sa klijentima i ostvarivala prodajne ciljeve.


Njena pozicija je izgledala dobro na papiru, ali osećala se kao da nema metode da upravlja stresom, posebno kada se bližila maturi 2020.

„Nisam osećala da postoji pojednostavljen metod komunikacije u toj organizaciji. Imejlovi su se činili zastarelim i previše nezgrapnim da bi pružili povratne informacije i podršku u realnom vremenu, a nedostajali su i drugi oblici komunikacije“, objasnila je ona. 

Neposrednost nije rešenje

Alati kao što su brži i ležerniji kanali komunikacije mogli su da olakšaju da se u trenutku odgovori na njene potrebe, dodala je.

Ona je odbila ponudu nakon diplomiranja da se pridruži kompaniji sa punim radnim vremenom uprkos plati od 100.000 dolara „jer radnom okruženju nedostaje atmosfera podrške neophodna za održivo blagostanje“. Antonio je potom postala suosnivač kompanije FeelSwell Experiences, koja se konsultuje sa kompanijama kako da privuče i angažuje radnike generacije Z.

Touma upozorava da radna kultura koja previše naglašava neposrednost takođe nije odlično rešenje. Očekivanje da se brzo odgovori na mejlove i druge poruke „može da zamagli granice između posla i privatnog života“.

„Ova stalna povezanost može da doprinese povećanom nivou stresa i osećaju da ste stalno vezani za radne obaveze“, naglasio je, prenosi CNBC Make It

Mladi teže postavljaju granice

Za lidere na radnom mestu je od ključnog značaja da postave, komuniciraju i modeliraju očekivanja oko vremena odgovora na poruke i e-poštu, posebno za mlađe zaposlene koji su novi.

„Za razliku od starijih generacija koje su možda razvile strategije za razdvajanje posla i lične komunikacije, generacija Z se možda bori da uspostavi granice“, naveo je Touma.


Što se tiče postavljanja boljih granica oko poslovnih imejlova, Touma preporučuje da odgovorite na hitne poruke u roku od sat ili dva. Za stvari koje nisu vremenski osetljive, odgovaranje u roku od 24 sata se „smatra ljubaznim i profesionalnim“.

Da biste ,,ukrotili“ vaše prijemno sanduče, on preporučuje da prvo podesite filtere za automatsko sortiranje e-poruka po hitnosti i temi, tako da znate na šta treba hitan odgovor, a šta možete da ostavite za kasnije.

Drugo, utvrdite određeno vreme za proveru i odgovaranje na e-poštu kako biste sprečili stalne prekide tokom dana.

Konačno, otkažite pretplatu na sve nerelevantne liste e-pošte i newslettter-e.

Glas javnosti /B10S 

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR