Neki od poslenika turizma smatraju da plaćaju ceh podizanja cena, ali kažu da su ih morali podići zbog rasta plata i poskupljenja namirnica.
Gužve ima, kažu, samo u saobraćaju, a turisti slabo troše.
Direktor hotela „Rivijera“ u Petrovcu Nemanja Kovačević kazao je „Pobjedi“ da sezona „nije na nivou“ i da „špic kasni“.
Ukazao je da bez direktnih avio-linija sa zapadnoevropskim i nordijskim tržištem „nema turizma u Crnoj Gori, jer nema ni elitnih turista“.
Predsezona i postsezona se, po njegovim rečima, rade s grupama,a profit je blizu nule.
„Zarada je na minimumu. Onda imamo problem sa radnom snagom. Nedovoljno je fleksibilna državna politika za dovođenje radne snage sa strane, iz Indije, Pakistana, Nepala, Tajlanda… sve to pravi zajedno kombinaciju faktora koja dovodi do toga da nemamo sezonu kakvu bi trebalo da imamo“, kazao je on.
Direktor hotela „Forza Mare“, restorana i poslastičarnice u Kotoru i „Porto Montenegru“ Bojan Joketić potvđuje da je sezona loša. Oni imaju manji porodični hotel, pa ga je lako napuniti, ali primjećuje da kod ostalih nije tako.
Ne može, kako kaže, da oceni sezonu, „čudna je i nepredvidiva“, a gosti zasad „manje platežni“ nego ranijih godina.
„Možda je razlog to što smo malo podigli cene, ali skočile su i plate radnicima, sve druge stvari, pa su i cene povećane“, rekao je on.
Rekao je i da su poskupljenja su prouzrokovana platama radnika koje su ove godine znatno veće.
„Prinuđen si da sobarici daš platu 1.000 evra. Konobar traži 1.200 eura, ali da zna da radi posao.., ali ne zna ni tacnu da nosi. I Hrvatska ima isti problem, sve što se dešava tamo odražava se i na nas“, kazao je Joketić dodajući da turisti plate sobu i ne potroše više ništa.
Da tokom jula nisu bili dobri rezultati potvrđuje za „Vijesti“ predsednik Udruženja ugostitelja Budve Aleksandar Jovanović.
Glas javnosti/N02S