Glas Javnosti

Gradonačelnik Banjaluke ih zabranjuje, a beogradska vlast finansira: Ko su zapravo bahati muzičari Desingerica i Pljugica

Estrada
Autor: Glas javnosti

„Nova gajba, samo skupo, Beograd na vodi. Mala slatka, plava, sedi gola, rola, drobi. Posle stenje, moli, u pomoć ti Pljugu zovi. Lakat, krivina, skupa vina, smejemo se Škodi“, glase stihovi jedne od pesama iz opusa Dragomira Despića (30), poznatijeg pod umetničkim imenom Desingerica i Luke Bijelovića (22), koji je sebe nazvao Pljugica.

„Aa, zoveš u kasne sate, tražiš opijate, mrš fuljo ne zovi me, jer na ler više ne može“, poručuju u istoj pesmi Desingerica i Pljugica, a još direktniji su u sledećoj strofi:

„Smaraš svakog dana da si kući sama. Ne znam, liče, da l’ si pijana il’ drogirana. Rutina tebe radi baš, opet teretana, mene seks, belo, pare, kola i kafana.“

„Volim tebe kevo, ali više volim pare“, poentirali su kontroverzni muzičari."


Beogradski „trep“ dvojac dospeo je u žižu javnosti kada je gradonačelnik Banjaluke Draško Stanivuković uskratio dozvolu za nastup Desingerice i Pljugice u tom gradu, ocenivši da je njihov koncert „neprimeren“. Povod za reakciju gradonačelnika Banjaluke bio je snimak s jednog od nastupa, na kojem Desingerica jednu od svojih obožavateljki blagim pokretima udara patikom o glavu.

„Pljugice, desingerice, voćkice, breskvice, kako sebe nazivaju ovi umetnici, više neće moći nastupati u Banjaluci. Moramo da sačuvamo vrednosti i poruke koje se šalju kroz ovakav vid događaja. Siguran sam da smo doneli pravu odluku“, poručio je Stanivuković u snimku koji je podelio na društvenim mrežama.

Gradonačelnik Banjaluke dodao je da bi „voleo da svi mladi ljudi koji gledaju ovaj video odluče da ne idu na takve događaje i pre bilo kakvih zabrana“.


„Ali mi kao gradovi, opštine i odgovorni ljudi moramo da delujemo unapred. U bašti će da nikne ono što posadite, u glavama mladih ljudi upravo će da budu one misli koje šaljete ovako javno kroz događaje, koncerte, predstave i sve vidove javnih manifestacija“, zaključio je Stanivuković, dodajući da bi voleo da stopama Banjaluke pođu i drugi gradovi i opštine ne samo u BiH već i u celom regionu.

Tokom snimanja prvog spota blokirali auto-put


Despić je muzičku karijeru započeo 2022. godine, kada je sa Lukom Bijelovićem objavio prvi singl Kucci Kucci.

Pesma je dobila medijski publicitet pošto su za potrebe snimanja spota zaustavili saobraćaj na auto-putu.

Za razliku od čelnika Banjaluke, beogradske vlasti su mnogo manje osetljive na poruke koje šalju predstavnici tog muzičkog pravca, pa ne samo da dozvoljavaju njihove nastupe već ih i finansiraju.

Novac iz gradskog budžeta izdvojen je za manifestaciju pod nazivom Beogradski muzički festival (Belgrade Music fest/Music week), na kojoj su krajem juna učestvovali upravo Desingerica i Pljugica, a binom su prodefilovali i Gazda Paja, Nući, Vojaž, Breskvica, Crni Cerak, Devito i drugi.

Skupština grada Beograda finansirala je i doček Nove godine na platou ispred Doma Narodne skupštine, na kojem su posetioce zabavljali Mihajlo Veruović Vojaž, Igor Panić Nući, Teodora Džehverović, Marina Perezović Zera i Gazda Paja.

Tako je Gradski sekretarijat za kulturu samo prošle godine potrošio ukupno 180 miliona dinara (1,53 miliona evra) za tri manifestacije: Beogradsku zimu, u okviru koje je organizovan doček Nove godine, Beogradski festival piva i već pomenuti Beogradski muzički festival.

Taj novac je odvojen na „ime usluga protokola o saradnji na organizaciji stalne manifestacije u oblasti kulture od značaja“ za grad, a ti troškovi u finansijskom izveštaju glavnog grada evidentirani su kao „usluge obrazovanja, kulture i sporta“.




Glas javnosti/N01S

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR