Glas Javnosti

VETAR PRAVIO PROBLEM AVIONU: Turkish Airlines Boeing 737 MAX-8 neplanirano u Beogradu

Svet
Autor: Glas javnosti

Avion je poleteo iz Beograda u 17:49, a u Sarajevo sleteo u 18:22. Da je avion na letu za Sarajevo završio u Beograds, potrvđeno je i za Telgraf.rs, zbog kako se navodi, loših vremenskih uslova, odnosno jakog vetra..

Avion Boeing 737 MAX-8 Turske avio kompanije Turskish Airlines (TK) na današnjem redovnom letu TK1021 izmeđi Istanbula (IST) i Sarajeva (SJJ) posle dva neuspela pokušaja sletanja na aerodrom u glavnom gradu Bosne i Hercegovine neplanirano je sleteo u Beograd (BEG)

Avion je po redu letenja trebao da sleti na Međunardni aerodrom Sarajevo u 14:40. Poletevši sa oko sat vremena zakašnjenjka, do Sarajeva je stigao oko 15:40 ali je posle dva, naizgled sasvim uobičajena prilaza pisti, odustajao od sletanja.

Posle prvog je napravio krug (tzv. go around) i pokušao ponovo a posle drugog letilica je preusmerena ka Beogradu. Na Aerodrom Nikola Tesla sleteo je oko 16:30 iz pravca severozapada na pistu 12R i parkirao na A platformu, pokazuju javno dostupni podaci servisa za praćenje letova.

Da je avion na letu za Sarajevo sleteo u Beograd, potrvđeno je, zbog kako se navodi, loših vremenskih uslova, odnosno jakog vetra.

U pitanju je avion star nešto više od pet godina, isporučen u novembru 2018, upisan u turski registar kao TC-LCB i nazvan Isparta. Turkish Airlines prvi je i jedini korisnik.

Na sarajevski aerodrom bez vidljivih problema  u 15:39 sleto je avion Bombardier Q400 iz Zagreba, a sat vremena pre njega ATR-72 Air Serbia iz Beograda. Ni meteo podaci ne pokazuju loše vremenske uslove.

Avion Turkish Airlines je poleteo iz Beograda u 17:49, a u Sarajevo sleteo u 18:22, pokazuju podai Flightradar24.com

Kako je Aero.rs više puta do sada pisao, razlog za odluku posade da odusatane od sletanja može se pronaći u rečenici koju su piloti čuli bezbroj puta na svojoj obuci i koja je do sada spasla sigurno hiljade života: You can allways go around (Uvek možeš da napraviš krug)

Pilot-nastavnik letenja u RViPVO, sa kojim je Aero.rs tada razgovarao, danas kapetan u komercijalnoj avijaciji sa hiljadama sati naleta kaže da su go around (pravljenje kruga i ponovni pokušaj sletanja) i divert (preusmeravanje na drugi aerodrom) "normalne procedure i sastavni deo svake procedure prilaza. Radi se po odluci posade ili na zahtev kontrole letenja.


"Šta kod da je u pitanju, uvek možes da napraviš krug. U sklopu brifinga (pripreme) za prilaz na određeni aerodrom posade dobijaju informacije i o ovim procedurama i posada je uvek spremna da ih uradi". Preusmeravanje se takođe ne vrši nasumično već na unapred određene aerodrome koji opet zavise od mnogih fakora.

U avijaciji postoji izraz be go around minded, što znači da prodedura odustajanja od sletanja i "pravljenja kruga" ili preusmeravanje na drugi aerodrom treba da bude usađena u razmišljanje pilota kao opcija u pri svakom sletanju.


Glas javnosti/ T02S

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR