U okviru tematskog područja „Moj identitet” od početnog do poslednjeg razreda osmoletke, predložene teme su: „Pišem ćirilicom” za prvake, „Lepo pisanje ćirilice” za đake drugog razreda, „Ćirilica, službeno pismo” za trećake, „Čuvamo ćirilicu” u četvrtom razredu.
Pored očuvanja ćirilice mogu se naći i teme važni ćirilični spomenici: Miroslavljevo jevanđelje”, porodica kao mesto čuvanja tradicije, priče o dobročinstvu, životu i delu Svetog Save, spomenici sećanja, manastiri i zadužbine srpskih vladara, znameniti srpski pisci i pesnici, umetnici, naučnici...
U objavljenom priručniku nalazi se i oblast "Kultura sećanja i pamćenja" koja se bavi događajima, ličnostima i stradanjem srpskog naroda kroz istoriju. Tako je na primer za osmake predviđena tema "Srpska stradanja tokom i nakon Drugog svetskog rata: genocid nad Srbima u NDH - Jasenovac, Jadovno..., Oluja, NATO agresija...".
Od osmaka se, takođe, očekuje da na završetku osnovnog osmogodišnjeg školovanja za njih ne budu nepoznanice: nastanak, razvoj i značaj upotrebe ćirilice kao dela nacionalnog identiteta, da znaju da navedu države u kojima je ćirilica službeno pismo ili je u upotrebi, kao i države u kojima Srbi žive u značajnom broju i da opišu kako oni neguju i čuvaju nacionalni identitet.