Glas Javnosti

Sva pravila ponašanja u hotelima, na bazenima i u spa centrima u doba korona virusa

Korona virus
Autor: Glas Javnosti

Na sajtu Privredne komore Srbije objavljene su preporuke koje je sačinio Institut za javno zdravlje "Dr Milan Jovanović Batut" u okviru ublažavanja mera za turističke agencije, hotele, bazene i spa centre. U dokumentima je detaljno objašnjeno na koji način traba da se ponašaju i kojih mera da se pridržavaju.

Prvenstveno, i za ove objekte će važiti opšte sanitarne mere kao i za većinu drugih, pa je tako pre početka sa radom neophodno detaljno dezinfikovati sve prostorije. Potrebno je i obezbediti dovoljno zaštitne opreme, na ulazu postaviti dezobarijeru, kao i alkohol za dezinfekciju ruku. Na ulazu i svim vidnim mestima neophodno je postaviti obaveštenje o obavezi pridržavanja opštih mera prevencije.

Redovno provetravanje objekata trebalo bi činiti isključivo prirodnim putem, bez upotrebe veštačke ventilacije i klimatizacije centralizovanog zatvorenog tipa.

Kako se čiste sobe

U hotelima važi posebna procedura za čišćenje soba, pa je to neophodno obavljati u skladu sa postojećim procedurama, uz mogućnost prilagođavanja u dogovoru sa zahtevima gostiju. Sve površine koje se često dodiruju (ormarići, stolovi, stolice, telefon, daljinski upravljač, kvake, prekidači itd.), a posebno kupatila, moraju se detaljno očistiti nakon smene gostiju. Prljavu posteljinu trebalo bi pakovati u posebne kese i posebno voditi računa da se ne meša sa čistom posteljinom i peškirima, naročito ukoliko ne postoje odvojena kolica za čist i prljav veš.

Posebna preporuka za bazene i spa centre je da se maske ne nose jer se u vlažnoj sredini maska brzo ovlaži i nema zaštitnu ulogu. Zato je tokom boravka pored bazena, u bazenima i u spa zoni posebno važno održavati preporučenu fizičku udaljenost od najmanje dva metra u svim pravcima.

Preporuka je i da se na ulazu u liftove postave upozorenja o maksimalno dozvoljenom broju osoba u liftu i ispred liftova, kako bi se poštovalo pravilo međusobne fizičke udaljenosti.

Ko sve mora da nosi maske i koja je distanca neophodna

Prvenstveno, zaposleni i gosti ili klijenti moraju biti bez simptoma koji ukazuju na COVID-19 (povišena temperatura, kašalj, kratkoća daha, otežano disanje, gubitak čula ukusa i mirisa).

Preporučuje se nošenje maske. Rukavice se preporučuju zaposlenima.  Poželjno je obezbediti mogućnost održavanja propisane fizičke udaljenosti između zaposlenih i gostiju ili klijenata, a samu dužinu kontakta svesti na manje od 15 minuta.

Takođe, trebalo bi osigurati nadzor nad zdravstvenim stanjem zaposlenih. Zaposleni bi trebalo svakodnevno bar dva puta dnevno da mere temperaturu i proveraju da li imaju neki od simptoma COVID-19, a posebno pre dolaska na posao.

"Smrt" švedskog stola

Ukoliko se prostorije u sklopu hotela koriste za održavanje sastanaka, posle svakog sastanka trebalo bi obezbediti pauzu u trajanju od najmanje sat vremena. Preporuka je da bi tokom pauze prostorije najpre trebalo da budu očišćene rastvorom neutralnog deterdženta, a zatim dezinfikovane - podovi sredstvom na bazi hlora, površine koje se često dodiruju rukama (radni stolovi, tastature kompjutera, kompjuterski miš, telefoni) sredstvom na bazi 70% alkohola i provetravaju najmanje pola sata. Vodu i sokove tokom sastanka trebalo bi služiti u originalnoj ambalaži, koja je prethodno oprana. Izbegavati služenje hrane. Takođe, ne preporučuje se posluživanje hrane u hotelskom restoranu po principu "švedskog stola".

Opšte mere prevencije tokom organizovanog prevoza putnika turističkih agencija

Institut za javno zdravlje "Dr Milan Jovanović Batut" preporučuje održavanje higijene kabine vozača, kapetana ili posade broda i radne okoline , vozačkog mesta ili kormila i kabine tako da se svakodnevno, više puta dnevno, prebrišu površine sredstvom za dezinfekciju na bazi 70% alkohola.

Preporučuje se postavljanje providne fizičke barijere između vozačkog mesta i putnika.

Iz "Batuta" podsećaju da je važno održavati i higijenu putničkog prostora. Pranje i čišćenje prevoznog sredstva obavlja se uobičajenim sredstvima prema uputstvu proizvođača.

Vozači i putnici su u obavezi da nose maske. Zaštitnu masku treba redovno menjati, a obavezno kada se ovlaži.

Obeležiti ulaz i izlaz za putnike posebnim nalepnicama.

Preporučuje se da se između putnika nalazi po jedno prazno mesto, odnosno da sede dijagonalno ili "cik-cak" jedan u odnosu na drugog. Putnici bi trebalo da sede tako da nisu okrenuti licem jedan ka drugom.

Ukoliko se kod putnika tokom putovanja pojave simptomi bolesti turistički radnici bi trebalo da ga izdvoje na posebno sedište koje je na rastojanju od najmanje dva metra od ostalih i obezbede mu transport do najbližeg doma zdravlja.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR