Glas Javnosti

NIT' JE BOJANA, NIT' JE SKADAR, ALi: Pred Trgom nova rekonstrukcija, grad demantuje, a raspisuje nabavke?!

Društvo
Autor: Glas javnosti

Rekonstrukcija Trga republike izvorno je trajala godinu dana, od leta 2018. do završetka avgusta 2019, nakon čega je bilo neophodno dodatno sređivanje tokom jeseni, i to samo nekoliko dana pošto je "otvoren". Od tad nije prošlo ni godinu dana, a čini se da se saga o beogradskoj verziji Skadra na Bojani nastavlja...

Krenimo redom. 

Već nekoliko godina postoji ideja o ugradnji tramvajskih šina na potezu od Slavije do Kalemegdana, čime bi bili uspostavljeni uslovi za vraćanje tramvajske linije "1". Njena trasa trebalo bi da pokriva i potez od Vasine do Kolarčeve, upravo deo Trga republike na koji je stavljena kaldrma prošle godine, ali uprkos tome što je trg bio raskopan, šine tada nisu postavljene. 

No, to ne znači da je ideja tramvaja otpisana, s obzirom na to da je Direkcija za građevinsko zemljište 24. jula ove godine raspisala javnu nabavku pod nazivom "Tehnička dokumentacija za proširenje pešačke zone Knez Mihailove – potez Vasina – Uzun Mirkova, sa delom Ulice kralja Petra i akademskim trgom, sa izradom Idejnog rešenja tramvaja duž poteza Slavija – Kalemegdan".

– To obuhvata uređenje Vasine i Uzun Mirkove ulice, dela Ulice kralja Petra i Akademskog trga. U tehničku dokumentaciju će se ugraditi i ranije usvojeno idejno rešenje tramvaja duž poteza Slavija – Кalemegdan, a ukoliko bude potrebno, u skladu sa rezultatima arheoloških istraživanja na Studentskom trgu, tehnička dokumentacija biće prilagođena rezultatima tih istraživanja, kažu u Direkciji i dodaju da je konkursnom dokumentacijom predviđen maksimalan rok za izradu tehničke dokumentacije 290 dana od uvođenja dobavljača u posao, a da je procenjena vrednost javne nabavke 25.000.000 dinara.

U Direkciji su takođe najavili da je pre početka radova neophodno da na Studentskom trgu budu obavljena arheološka istraživanja, kao i vađenje neophodne dokumentacije, pribavljanje odobrenja, te na kraju i javna nabavka sa ciljem pronalaska izvođača radova. Ako se sve to sabere, ti radovi teško da bi počeli u narednih najmanje godinu i po dana, a možda i duže.

No, kad god radovi započeli, jasno je da će oni biti obavljeni tek nekoliko godina nakon što je Trg republike godinu dana bio zatvoren zbog rekonstrukcije. To sa sobom povlači ne samo novčane izdatke, već i najmanje nekoliko meseci tokom kojih će centralne gradske ulice biti zatvorene, pa će stanovnici Beograda pored novca izgubiti i gomilu živaca usled neizbežnih gužvi. Dodatan razlog za nevericu predstavlja i to što je za rekonstrukciju Beograd platio 739.880.766 dinara, na šta bi trebalo dodati i 8.200.000 dinara, koliko je koštala sanacija i restauracija okoline spomenika kneza Mihaila.

Konfuzan demanti kao potvrda navoda

Nedugo pošto je objavljena informacija, usledio je, kako su sami naveli, "najoštriji demanti" Direkcije:

"Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju grada Beograda raspisala je konkurs za izradu tehničke dokumentacije za proširenje pešačke zone Knez Mihailove.

Predmet konkursne dokumentacije je izrada idejnog rešenja, idejnog projekta i projekta za izvođenje sa planom preventivnih mera za proširenje pešačke zone Knez Mihailove.

To obuhvata uređenje Vasine i Uzun Mirkove ulice, dela Ulice kralja Petra i Akademskog trga. U tehničku dokumentaciju će se ugraditi i ranije usvojeno idejno rešenje tramvaja duž poteza Slavija – Kalemegdan, a ukoliko bude potrebno, u skladu sa rezultatima arheoloških istraživanja na Studentskom trgu, tehnička dokumentacija će biti proširena.

Kako je rok za izradu ove dokumentacije 290 dana od trenutka uvođenja izvođača u posao, to praktično znači da je nemoguće da radovi kako je Politika najavila počnu za 12 meseci. Jer pre nego što počnu radovi neophodno je završiti arheološka istraživanja na Studentskom trgu, prva koja plaća Beograd u poslednjih 30 godina, a potom i izgraditi garažu. Pored toga, da bi se pustio tramvaj kroz centar grada neophodno ie izgraditi tunel od Karađordjeve do Bulevara despota Stefana koji će smanjiti saobraćaj u centru grada za 14 odsto.

Svako ko se razume u dinamiku radova zna da je, ako se sve ovo zna, nemoguće da radovi počnu u kraćem roku od 5-7 godina", navedeno je u saopštenju na sajtu Direkcije.

Analizom demantija dolazimo do zaključka da je informacija o radovima zapravo tačna, samo će, umesto dve, do njihovog početka proteći između pet i sedam godina. Što, zapravo, ne menja apsolutno ništa, jer će između dve velike rekonstrukcije glavnog gradskog trga proći manje od deset godina?! Da li je ovo posledica lošeg planiranja, loše organizacije ili loše namere čiji je cilj da se iz gradske kase ispumpa novac, nije poznato, ali posledicu će, pre svih, osetiti građani. I finansijski, i mentalno... Do pojave nekog novog Skadra, pa makar on bio 314 kilometara udaljen od Bojane...

(Izvor: Glas javnosti/Politika)

 

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR