Београд гради нове аутобуске станице, зашто БАС финансира нешто што је ствар приватног инвеститора?

bas_983x755

Извор: принтскрин

Још се не зна када ће стара аутобуска станица из центра Београда бити измештена на Нови Београд, нити када ће тамо бити изграђена нова, главна станична зграда. Зна се, међутим, да ће се у Блок 42 већ крајем године привремено преселити неки перони и зато тамо увелико трају радови.

Још се не зна када ће стара аутобуска станица из центра Београда бити измештена на Нови Београд, нити када ће тамо бити изграђена нова, главна станична зграда. Зна се, међутим, да ће се у Блок 42 већ крајем године привремено преселити неки перони и зато тамо увелико трају радови.

Шта се, међутим, гради иза главне аутобуске станице? Питање је које очито љути градске челнике, јер, по свему судећи, тамо ниче још једна привремена станица. 

Шта се гради између главне аутобуске станице и и првих зграда Београда на води? 

"На једном делу ће бити школа, дакле, тачно иза станице према новом булевару ту су школа и вртић", каже градски архитекта Милутин Фолић.

Ни школа ни вртић, јер у привременој грађевинској дозволи, коју је градски секретаријат одобрио БАС-у, пише "објекат саобраћајне намене".

Фолић: Ви причате о финалном објекту или привремено шта ће бити тамо?

Н1: Ја вас питам шта се сад у овом тренутку тамо гради?

Фолић: Дакле, ако су добили привремену дозволу то је док се у Блоку 42 не заврши нова аутобуска станица, дакле, сигурно да ту и даље треба да се одвија аутобуски саобраћај и вероватно је то на неки период од шест месеци до годину дана.

Заправо је на период од три године. Иако је пројекат, како се у дозволи наводи, "у функцији Београда на води", све радове финансира Беградска аутобуска станица. 

Н1: Зашто БАС финансира нешто што је ствар приватног инвеститора? 

Фолић: Стварно није питање за мене. Не знам.

Није очито ни за Београд на води, јер то предузеће већ недељу дана не одговара на питање Н1, док на исто питање БАС саопштава:

"Тренутно нисмо у могућности да одговоримо на сва постављена питања."

Док они припремају, кажу, материјал с потребним информацијама, који ће следеће недеље доставити свим медијима, градски архитекта претпоставља да БАС, како каже, очигледно није у стању да у договореном року заврши нову станицу на Новом Београду, због чега морају да праве привремено решење. 

Н1: Значи, имамо две привремене станице? Једна иза главне аутобуске, а друга у Блоку 42? 

Фолић: Не разумем вас која је то привремена у Блоку 42?

Тврде да монтажни део од 1.200 квадрата, који се гради у Блоку 42, погрешно називамо привременом станицом, јер ће бити део главне станичне зграде. Исправно је, тврде, рећи "прва фаза финалног решења". 

"Ја сам очекивао да нас похвалите и да кажете браво, најзад сте се сетили да градите фазно и по етапама, добар приступ решавању проблема, нема разлога за неко чуђење и недоумицу", каже директор Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда Бранислав Поповић.

До краја године биће завршен део аутобуске станице на Новом Београду који ће, тврде надлежни, имати и шалтер салу и тоалете и сву сигнализацију. У 2019. Београд ће, по свему судећи, ући с две привремене станице, једна у старом, друга у новом делу града.

Н1: Је л то вама логично? Не чини вам се компликовано? 

Поповић: Мени је изузетно логично и дивно и лепо...

Н1: Дивно што није све све на једној станици, него на две? 

Поповић: Па знате како, и ви радите на једној телевизији, около вас има пет микрофона, да л треба да имамо само једну телевизију или једну станицу?

Н1: Па то није исто.. 

Поповић: Па исто је, за мене је исто. 

"Добро, Бане... Мајо, постоје градови у свету који имају више станица, и аутобуских и железничких, распитајте се мало", каже заменик градоначелника Горан Весић.

Пратећи, очито, светске трендове, српска престоница ниже станице. С тим што за разлику од света, има незавршену главну железничку станицу у Прокопу и аутобуску на Новом Београду која је у изградњи. Због тога расте број привремених, после железничке у Топчидеру ускоро добија и две привремене аутобуске.

Глас јавности / Н1 / од 27.08.2018.

Ostavi komentar

Слањем коментара се слажете са Правилима коришћења овог сајта.


Повезане вести

Izmučen zatvorom i bolešću u kombinaciji sa batinama i konstantnim mučenjem, sada već istorijska ličnost epskih proporcija – Gavrilo Princip, čovek čiji su hici u austrougarskog nadvojvodu poslužili kao povod za početak Prvog svetskog rata, umro je na današnji dan 1918. godine.

Prema poslednjim informacijama, u Srbiji su virusom korona zaraženo još 272 osobe. Od kovida 19 preminule su još četiri osobe u poslednja 24 sata.

У недостатку заштитних маски грађани не бирају и пазаре чак и „филтер” за лице који се користи за прашину

  • Најновије
  • Најчитаније

Временска прогноза

Курсна листа

Анкета

Da li će biti i drugog talasa Korone