Prvi primerak "Fiće" koji je proizveden 1955. imao je 23 konjske snage, a pored običnog građanstva koristile su ga policija, pošta i domovi zdravlja, navodi se na sajtu Grada Kragujevca.
Ukupno je u svetu proizvedeno gotovo pet miliona primeraka ovog automobila, od toga najviše u fabrici u Torinu (2.695.197), u "Zastavi" (923.487), u Španiji (814.926), Argentini (304.016), u Nemačkoj (172.000) i u Čileu (oko 12.000 automobila).
Kako se navodi, "Fića" je bio simbol vremena u kome je gotovo svako mogao da kupi nešto što je u tom trenutku predstavljalo izuzetan kapital, ali i simbol prosperiteta jedne zemlje.
To make an icon, you need iconic materials. This is how the collaboration between Fiat 500 and LEGO® was born. Dolcevita has never been more fun. Enjoy the video #Fiat #Fiat500 #Lego #LegoFiat500 pic.twitter.com/KKTGSGn0dA
— Fiat (@fiat) December 15, 2020
Prvi Fića proizveden 1955.a od 1962. godine počinje proizvodnja Zastave 750M, po večini stvari identičnoj FIAT-u 600E.
Može se reći da te 1962. godine kragujevačka fabrika po produktivnosti i tehnološkom razvoju uopšte nije zaostajala za Fijatovim fabrikama.
Već 1970. godine počinje proizvodnja Zastave 750M sa motorom od 795 kubika, termostatom i zatvorenim sistemom za hlađenje, a posle toga i modela 750S koji se od prethodnika razlikovao samo u nekim sitnicama i volanu preuzetom od FIAT-a 126.
(Glas javnosti)