Već na ključno pitanje, utiču li bes i loše raspoloženje na njihovu vožnju, više od polovine ispitanih (56 odsto) priznalo je da za volanom daju oduška gnevu i voze brže.
"Na to bi pitanje ispitanici morali jasno da odgovore ne. Automobil nije mesto gde ćete iskazivati svoje frustracije", upozorava Zigfrid Brokman, šef sektora za procenu saobraćajnih nesreća osiguravajućih kuća.
Čak 44 odsto ispitanih priznaje da namerno koči kad primete da se neko vozilo "zalepilo" iza njih, a ne vole ni kad ih neko pretiče - 31 odsto priznaje da u tom slučaju namerno "pokazuju da i oni mogu brže" i daju gas, prenosi Dojče vele.
Petina ljudi dugim svetlima "blenda", primoravajući tako sporijeg vozača da se skloni iz trake za preticanje, a trećina se sporijem vozaču ispred sebe zalepi za zadnji deo vozila.
Brokman je rekao da vidi opšti trend sve agresivnijeg ponašanja u Nemačkoj koje nije ograničeno samo na saobraćaj. To se vidi i kad se sadašnji rezultati uporede s onima iz prethodnih istraživanja iz 2016. i 2019.
Istraživanje je pokazalo i razliku u osećaju sigurnosti na putu između muškaraca i žena. Prema istraživanju, 49 odsto žena izjavilo je da se oseća "sigurno" ili "vrlo sigurno" u saobraćaju, u poređenju sa 64 odsto muškaraca.
Brojke potvrđuju rezultate studije iz 2019. kad su se žene u znatno većem postotku založile za unapređenje sigurnosti na putevima.