Jedini podvožnjak u Leskovcu, na veoma frekventnom mestu, kod železničke i autobuske stanice predstavlja ozbiljnu opasnost po bezbednost ljudi, pa i samih vozača, a nadležnost za njegovu sanaciju prebacuje se godinama sa jednih na druge.
Ovih dana bukvalno preti opasnost od tragedije jer teške limene konstrukcije na tavanici prete da se sruše na automobile ili glave pešaka koji tu prolaze.
“Frekvencija saobraćaja je ovde jako visoka, strog je centar grada u pitanju, a na hiljade ljudi prolazi ispod njega jer ne postoji drugačiji način da se sa Bulevara oslobođenja dođe do Gradske autobuske stanice. To je jedini put. Samo je pitanje kada će se deseiti neka traagedija, ne daj Bože kao u Novom sadu”, komentariše Leskovčanin koji nam je prosledio fotografiju njegovog trenutnog stanja.
Na realnu opasnost ispod ove saobraćajnice upozorava se već godinama unazad.
Direkcija za urbanizam je još 2010. godine bila zabranila saobraćaj za vozila i pešake ispod podvožnjaka nakon upozorenja šefa kružne deonice železničke stanice jer je nekoliko ploča koje pokrivaju podvožnjak palo na kolovoz.
Zbog oštećenja podvožnjaka, nekoliko dana i železnički saobraćaj je bio delimično presmeren, jer su dva kolseka bila zatvorena.
I 2016. godine su građani upozoravali da je podvožnjak “opasan po život”, a od grada su dobili odgovor da su oni za to nenadležni.
Interesantno je i to da ovaj podvožnjak zapravo nikada zvanično nije ni predat na korišćenje.
O tome su beogradski mediji pisali još 1987. godine.
“Nakon završetka, nadležni organ formirao je Komisiju za tehnički pregled izvedenih radova, koja je stavila brojne primedbe i odbila da primi novoizgrađeni objekat. Međutim, nadležni organ, i pored negativnog mišljenja Komisije, izdao je odobrenje za upotrebu objekta 1983. godine, i od tada se podvožnjak koristi za redovan saobraćaj (u vreme kišnih dana saobraćaj ispod nadvožnjaka ne odvija se u normalnim uslovima, jer je deo kolovoza i pešačkih staza najčešće prekriven debelim slojem vode koji remeti i ugrožava saobraćaj i oštećuje motorna vozila)”, piše u tekstu pod naslovom „Problemi investiranja u opštini Leskovac – slabosti društvene kontrole i inspekcijskog nadzora“ („Bezbednost i društvena samozaštita“, br. 1 0, Beograd 1987), a na koji je 2010. godine podsetio Danas.
Na kraju i pitanje: šta sve treba da se dogodi da bi nadležni preduzeli odgovarajuće mere i sprečili eventualne nesreće većih razmera?
Glas javnosti/Rešetka