Ali istraživanje o nesrećama koje je sprovelo Nemačko udruženje osiguravajućih kuća od nezgoda, (UDV), pruža nove uvide.
Analiza na početku pokazuje da je samo deset odsto povređenih u saobraćajnim nezgodama u sedelo na zadnjem sedištu. Međutim, ovaj broj treba uzeti sa rezervom jer su na većini putovanja zadnja sedišta prazna.
UDV ističe i da je u nezgodama oko 70 odsto povreda na zadnjim sedištima bilo jednako ozbiljno kao i na prednjim.
U oko 20 odsto slučajeva povrede su bile teže, prenosi t-online.
Ovo se pripisuje činjenici da putnici na zadnjim sedištima često nisu pravilno vezani ili sede u položajima koji povećavaju rizik od povreda u slučaju nesreće.
Drugi razlog povećanog rizika od povreda na zadnjem sedištu je loš kvalitet bezbednosne opreme.
Dok su zatezači pojaseva, ograničavači sile sigurnosnih pojaseva i vazdušni jastuci obično standardna oprema na prednjim sedištima, ove bezbednosne funkcije su često dostupne samo kao opcija na zadnjim sedištima.
Vozačeva strana je generalno najbezbednije mesto u automobilu, jer su mnogi bezbednosni sistemi dizajnirani da zaštite vozača.
Još jedan razlog zašto je sedište iza vozača najbezbednije je taj što će vozač verovatno instinktivno reagovati kako bi se zaštitio u hitnim slučajevima. Tako vozač može nesvesno više zaštititi stranu vozača nego suvozačevu, a time i putnika iza njega više nego drugu stranu vozila.
Sledeći ovo rezonovanje, u automobilu sa volanom na desnoj strani automobila (na primer, u Engleskoj), možda je bezbednije voziti se na desnoj strani suvozača (iza vozača).
Biti na zadnjem sedištu je obično sigurnije nego na prednjem sedištu u slučaju frontalnog sudara samo zato što je zadnje sedište dalje od udarca. Ponekad se kaže da je srednje zadnje sedište najbezbednije u ovom scenariju jer nema sedišta ispred putnika sa kojim bi se putnik mogao sudariti.
Takođe, srednje sedište je najudaljenije od tačke udara u bočnim sudarima; i dalje od bočnih vazdušnih jastuka, koji mogu sami da izazovu štetu. Međutim, iako sedište ispred putnika može da bude problem prilikom sudara, ono takođe može da zaštititi putnika od letećeg stakla i drugih projektila. Takođe, nemaju sva centralna sedišta u automobilu sigurnosni pojas sa kaišem za rame – neka imaju samo krilni pojas. Stoga, u nekim scenarijima, bočna sedišta mogu da budu bezbednija od srednjih sedišta, pod pretpostavkom da putnici koriste pojaseve. U skoro svim slučajevima, sigurnije je vezati pojas nego ne.
Glas javnosti/ N01S